PROFIT NEWS TV Maratonul de Educaţie Financiară – Zuzanna Kurek: Investitorii, mult mai predispuşi să investească în companii mici. Nu recomand investiţii pe piaţa AeRO pentru începători / Care e profilul investitorului de retail român la BVB

0

„Noi de doi ani facem anual un studiu, care este un mod de a măsura interesul investitorilor de retail, precum şi tendinţele în piaţă. Este primul demers făcut în piaţa de capital care targetează investitorii de retail şi noi vrem ca acest studiu să fie un reper important în piaţă pentru a ajuta companiile, instituţiile din piaţa de capital, dar şi investitorii să înţeleagă mai bine care este în momentul de faţă percepţia investitorilor de retail, care din punctul meu de vedere este cel mai important actor al pieţei de capital din România”, spune, la Maratonul de Educaţie Financiară de la PROFIT NEWS TV, Zuzanna Kurek, fondator Cornerstone Communications şi manager relaţia cu investitorii.

În ultimul studiu, la care au participat 326 de investitori de retail activi pe BVB, compania Cornerstone Communications a realizat pentru prima dată şi un profil al investitorului de retail român la Bursa de Valori Bucureşti.

„Este un bărbat de 41 de ani, cu venituri foarte mari, în jur de 24.000 lei, care investeşte aproximativ 24% din venituri la bursă, are un portofoliu de aproximativ 500.000 de lei, care de asemenea investeşte pe termen mediu, de 20 de luni, un semnal foarte bun. Vedem că în a doua ediţie a studiului a existat o schimbare mare faţă de prima ediţie, în care 60% dintre investitori au spus că investesc pe termen mai scurt decât un an. A fost finalul anului 2021 când am efectuat prima ediţie a studiului, contextul a fost total diferit, lumea a arătat total diferit, dar faptul că acum 60% investesc pe termen de doi ani sau mai lung este din punctul meu de vedere un aspect foarte bun, înseamnă şi un pic de maturizare a pieţei, înţelegerea volatilităţii care există în piaţă şi faptul că cele mai bune investiţii sunt cele pe termen lung”, mai spune aceasta.