Puterea de cumpărare a clasei de mijloc se va tripla la nivel global până în 2030

Astfel, puterea de cumpărare a clasei de mijloc la nivel global va ajunge la 56 de trilioane de dolari până în 2030.

 

Studiul arată că, de acum şi până în 2030, clasa de mijloc va creşte de la 1,8 miliarde de persoane la 4,9 miliarde. Cea mai mare parte dintre aceşti trei miliarde de noi consumatori, care cheltuiesc între 10 dolari şi 100 de dolari pe zi, vor trăi în Asia şi în pieţele emergente.

 

Principalele recomandări făcute în cadrul studiului „Innovating for the next three billion: The rise of the global middle class” realizat de Ernst & Young, bazat pe o cercetare incluzând interviuri cu 547 de executivi la nivel global, precum şi cu câţiva dintre cei mai influenţi antreprenori ai momentului din lume, ar fi acelea că firmele vor fi nevoite să-şi adapteze strategiile de dezvoltare pentru a putea răspunde noilor cerinţe ale clasei de mijloc, în creştere rapidă la nivel global şi, mai ales, în pieţele emergente. Schimbările vor trebui să includă crearea unor produse şi servicii cu totul noi, dacă aceste companii vor dori să realizeze inovări reale şi să obţină creştere.

 

Studiul evidenţiază faptul că majoritatea companiilor din economiile dezvoltate îşi concentrează în prezent eforturile şi acţiunile către segmentul premium al pieţei. Chiar şi în cazul companiilor din pieţele emergente, această proporţie se ridică la 40%. Studiul argumentează că această orientare spre bunurile de lux va trebui să se schimbe.

 

„Plecând de la o preconizată creştere a noului segment de clienţi cu venituri medii cu până la trei miliarde de oameni până în 2030, ceea ce reprezintă o creştere a cererii de la 21 de trilioane de dolari la 56 de trilioane de dolari, studiul identifică punctele în care inovaţia este necesară: cunoaşterea clientului, adaptarea la cultura şi obiceiurile de consum locale, cercetarea şi dezvoltarea, operaţiunile şi modelul de business – care trebuie să combine relevanţa locală cu prezenţa globală”, potrivit studiului.

 

De asemenea, studiul arată că o parte din companii au demarat deja procesul de inovare pe pieţele în creştere rapidă. Mai mult de trei sferturi dintre respondenţi consideră că adoptarea unor „inovaţii frugale” – sau, altfel spus, inovaţii care implică o folosire foarte judicioasă a resurselor pentru a furniza produse accesibile celor cu venituri mai mici – reprezintă o oportunitate majoră.

 

Multe companii va trebui să-şi regândească produsele, pentru a le adapta la distribuţia veniturilor din pieţele cu creştere rapidă. Acest fapt presupune o regândire fundamentală a strategiilor ce vizează inovaţia şi lansarea de noi produse pe piaţă.

 

„Nu este o coincidenţă că acele companii care sunt acum în top în privinţa inovaţiilor în pieţele cu creştere rapidă sunt localizate chiar în aceste pieţe. Ele pot profita aici de avantajul generat de „inovaţiile frugale” care pot fi vândute clasei de mijloc emergente. Companiile din pieţele cu creştere rapidă au operat multă vreme într-un mediu cu resurse limitate şi cu o infrastructură săracă şi toate aceste constrângeri le-au obligat să fie creative şi antreprenoriale”, spune Maria Pinelli, Global Vice-Chair Strategic Growth Markets la Ernst & Young.

 

Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 152,000 de angajaţi în 700 de birouri din 140 de ţări şi venituri de aproximativ 22.9 miliarde dolari în anul 2011. Ernst & Young este prezentă pe piaţa din România din 1992. Compania are peste 450 angajaţi din România şi Republica Moldova şi furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale. Ernst & Young are birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Chişinău.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed