Radarul tridimensional românesc Gap Filler, prezentat la Expomil

0

sursa foto: roaf.ro

 

În spaţiul expoziţional exterior rezervat de compania noastră la Expomil, amplasat pe inelul exterior al pavilionului central, în imediata apropiere a intrării principale, va fi prezentat radarul Gap Filler, realizat de Lockheed Martin în parteneriat cu UTI, în calitate de integrator local.

Gap Filler este un radar tridimensional, de înaltă performanţă, compatibil NATO, fiind special proiectat pentru a asigura o îmbunătăţire semnificativă a capacităţii naţionale de supraveghere a spaţiului aerian la înălţimi joase şi medii şi pentru sprijinul nemijlocit al operaţiunilor internaţionale derulate de România, asigurând supravegherea aeriană la nivel tactic în teatrele de operaţiuni oriunde în lume.

Parteneriatul între UTI şi Lockheed Martin a început în anul 2003, iar în prezent radarele funcţionale sunt instalate pe poziţii în România. UTI a încheiat cu succes etapele de dotare, integrare şi testare.

Acest sistem permite dislocarea autonomă, rapidă, în câmpul tactic şi se poate deplasa prin mijloace proprii pe teren dificil, poate urca pante abrupte, sau traversa cursuri de apă. Radarul Gap Filler poate fi transportat aerian, naval, rutier sau pe cale ferată.
În standul 21, amplasat in interiorul pavilionului central al Romexpo, UTI va prezenta multiple soluţii dedicate domeniului Apărării: roboţi de intervenţie şi recunoaştere, soluţii de comandă şi control, aplicaţii software pentru sisteme UAV, analiză video şi sisteme integrate de securitate pentru obiective militare.

În data de 5 septembrie 2011, UTI, prin compania UTI Defense&Security Engineering, a semnat un parteneriat industrial cu Bumar Grup din Polonia pentru dezvoltarea de produse pentru programe de apărare în România şi Polonia.

UTI – grup de companii cu capital majoritar românesc, are o structură de holding, fiind organizată la nivel operaţional pe 4 linii de business: sisteme de securitate şi apărare, tehnologia informaţiei şi comunicaţii, managementul traficului, construcţii şi facility management.
UTI a avut la finalul anului 2010 o cifră de afaceri de 159 milioane de euro, înregistrând o creştere procentuală de 26% faţă de anul precedent.
Dezvoltarea şi implementarea unor proiecte cu important impact social recomandă UTI drept unul dintre cei mai puternici şi mai recunoscuţi integratori de soluţii din România. În acelaşi timp, strategia UTI pe următorii 5 ani prevede o dezvoltare susţinută în Europa Centrală pentru a deveni un jucător regional de marcă.