Radiografia pieţei telecom la jumătatea anului, pe ce mizează fiecare operator

Potrivit celor mai recente date disponibile raportate de Autoritatea Națională pentru Reglementare în Comunicații și Tehnologiei Informației (ANCOM), în 2017 numărul total de utilizatori activi de servicii de telecomunicaţii mobile, atât pe bază de abonamente, cât şi cartele preplătite, a fost de 22,4 milioane, echivalentul unei rate de penetrare de 114%.

 

Convergența înseamnă oferirea de pachete complete de telefonie mobilă, fixă, internet mobil, internet fix și televiziune.

 

Pachetele convergente fix-mobil au devenit principalul segment de creştere pentru operatori, ale căror eforturi de marketing se focusează pe promovarea abonamentelor cu mai multe servicii.

 

Din raportul financiar pentru prima jumătate a anului al grupului francez Orange, care deţine cel mai mare operator mobil din România, reiese că pachetele convergente au fost principalul motor de creștere atât pe piețele dezvoltate din Europa, precum Franţa şi Spania, precum şi pe pieţele mai mici, între care şi România.

 

Furnizorii de telefonie fixă şi mobilă cu putere semnificativă pe piaţa locală vor avea obligaţia ca, din 1 mai 2019, să permită accesul şi utilizarea unor elemente specifice ale reţelei şi infrastructurii asociate şi să aplice condiţii echivalente de interconectare tuturor persoanelor care solicită sau beneficiază deja de interconectare, se menţionează într-un proiect de decizie al Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), supus dezbaterii publice pe site-ul instituţiei.

 

Articolul integral pe ECONOMICA.NET

 

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed