RATB a castigat peste 5 milioane de lei, din publicitatea pe vehicule, in 2006

0

Regia Autonomă de Transport în Comun Bucureşti (RATB) a câştigat din publicitatea pe vehicule, în anul 2006, peste cinci milioane de lei, cele mai solicitate linii pentru reclame fiind cele care tranzitează zona centrală.

Potrivit datelor furnizate de RATB, Regia a câştigat din publicitate, anul trecut, suma de 5.476.000 de lei.

Cele mai solicitate linii pentru publicitatea pe mijloacele de transport în comun sunt cele de autobuze, urmate de tramvaie şi de troleibuze. De asemenea, în funcţie de scopul reclamei şi de interesele firmei care comandă reclama, sunt solicitate liniile centrale, liniile care străbat anumite cartiere sau liniile care trec prin dreptul anumitor locaţii.

Preţul pentru o astfel de reclamă out door (de tranzit) depinde de tipul reclamei, de tipul de vehicul pe care apare (autobuz, troleibuz sau tramvai), de traseu, de numărul de vehicule utilizate, de durata contractului, cât şi de suprafaţa utilizată pentru afiş.

Potrivit reprezentanţilor RATB, firmele care aleg aleg reclame out door ( de tranzit) sunt din foarte multe domenii, însă cel mai des întâlnite sunt reclamele pentru unele centre comerciale, pentru posturile  de radio comerciale, pentru bănci şi societăţi de asigurări sau reclamele la firmele care comercializează produse cosmetice.

De asemenea, companiile de telefonie mobilă, de băuturi răcoritoare sau cele de produse alimentare, aleg să îşi promoveze produsele prin reclame out door.

Printre cele mai căutate linii pentru publicitatea out door se numără 300, 331, 131,783, 335 ( care leagă centrul de zona Pieţei Presei Libere),104 ( între Unirii şi Stadionul Naţional) , 368, 168 ( linii care leagă Piaţa Romană de Drumul Taberei), troleibuzul 69, care circulă de la Gara Obor – Universitate – Valea Argeşului (Dr. Taberei) şi tramvaielele 21, 34, 5 (  care leagă centrul Capitalei de Colentina şi Băneasa).
Parcul auto al RATB este format, în prezent, din 375 de tramvaie, 230 de troleibuze şi 970 de autobuze.