Răzvan Ziemba, Asesoft: Ne aşteptăm la o creştere cu 20% a pieţei echipamentelor IT în 2010

0

Asesoft Distribution încheie 2009 cu o cifră de afacere de 140 de milioane de dolari. Ceea ce înseamnă atingerea ţintei de creştere stabilită la 10%. Vânzările către eMag, magazinul online achiziţionat anul trecut de firma de distribuţie de produse IT sunt în ton cu trendul general din comerţul electronic şi se situează la 10-20%.

„În analiza noastră internă noi considerăm că s-a dublat cota de piaţă de undeva de la 7% cât aveam în 2008, undeva spre 14% în 2009. Portofoliul nostru de clienţi s-a extins cu o parte din clienţii K Tech, o parte din clienţii Flamingo, sigur, nu toţi,” a precizat Răzvan Ziemba, director executiv Asesoft Distribution.

Şi pentru anul acesta managerii sunt optimişti. „Datorită faptului că 2009 a fost un an destul de greu cu investiţii foarte mici în IT, atât din partea companiilor cât şi din partea proiectelor de stat, mă aştept ca 2010 să fie un an mai bun. Estimez o creştere probabil de 20% a pieţei,” a adăugat Răzvan Ziemba.

Ţinta pentru firmă este chiar mai ambiţioasă: creştere cu 30% faţă de 2009. Compania derulează mai multe procese interne de optimizare a activităţii. Împreună cu Team Net, o firmă din grup, dezvoltă soluţia de ERP, un proiect de 200.000 de euro şi mai investeşte 20-30.000 de euro într-o soluţie de Business Inteligence. Îmbunătăţirea eficienţei organizaţiei, în special din punct de vedere operaţional, ar trebui să aibă ca rezultat reducerea cheltuielilor cu 1-2%. Acest fapt va duce mai degrabă la creşterea profitabilităţii decât la reducerea preţurilor. Răzvan Ziemba consideră că piaţa de IT s-a curăţat anul trecut şi cei care au reuşit să treacă cu bine în 2010 îşi vor putea continua activitatea.