Realitatea nemiloasă a cifrelor: guvernul PSD a folosit doar 60% din banii alocaţi în buget pentru transporturi şi dezvoltare regională

Ministerul Trans­por­tu­rilor a folosit doar 60% din cele 13,7 mili­arde de lei alocate con­form bugetului votat de Parlament în ianuarie 2017, iar Minis­terul Dezvoltării Regionale, tot 60% din cele 6,6 miliarde de lei alocate con­form bugetului, arată execuţia bu­­getară pe 2017 pe ministere, trimisă de Ministerul de Finanţe la solicitarea ZF.

În programul iniţial, Ministerul Trans­­porturilor a avut o alocare de 13,7 mi­­­­li­arde de lei, dar a folosit până la urmă din aceşti bani doar 8,2 miliarde de lei, ceea ce înseamnă că 5,5 miliarde de lei au fost daţi înapoi la bugetul de stat pentru că nu au fost cheltuiţi.

Încă de la rectificarea bugetară efectuată în august 2017, Ministerului Transportului i s-au tăiat 4,7 miliarde de lei, ajungând la o alocare anuală de 9 miliarde de lei. Mai departe însă, Ministerul Transporturilor nu a reuşit să acce­lereze cheltuirea banilor, astfel încât execuţia la sfârşitul lui decembri­e 2017 este de doar 8,2 mi­li­arde de lei.

Aceasta înseamnă că au fost daţi înapoi şi după rectificarea bugetară încă 800 de milioane de lei.

Necheltuirea a 5,5 miliarde de lei, care ar fi trebuit să meargă în autostrăzi, renovări de dru­muri naţionale, noi căi ferate, trenuri şi vagoane noi sau reparaţii de ma­te­rial ru­lant, în­seamnă practic menţinerea României la o stare de subdezvoltare din punctul de vedere al infrastructurii.

Practic, într-un an cu o creştere eco­nomică record, de 7%, mai mare decât cea din China, guvernul a tăiat de la bu­ge­tul Ministerului Transporturilor a­proa­pe jumătate din suma alocată ini­ţial în proiectul de buget. Guvernul a avut la dispoziţie, în plus din creşterea eco­­nomică peste aşteptări, venituri de 6 mi­­­­liarde de euro, dar acestea s-au dus ju­mă­tate în salariile bugetarilor şi jumă­tate în pensii.

O sumă semnificativă a fost tăiată şi de la Ministerul Dezvoltării Regionale, care oferă finanţare pentru investiţii locale în canalizare, reţele de apă curentă, drumuri judeţene către consilii judeţene, consilii locale şi primării.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed