Ministerul Transporturilor a folosit doar 60% din cele 13,7 miliarde de lei alocate conform bugetului votat de Parlament în ianuarie 2017, iar Ministerul Dezvoltării Regionale, tot 60% din cele 6,6 miliarde de lei alocate conform bugetului, arată execuţia bugetară pe 2017 pe ministere, trimisă de Ministerul de Finanţe la solicitarea ZF.
În programul iniţial, Ministerul Transporturilor a avut o alocare de 13,7 miliarde de lei, dar a folosit până la urmă din aceşti bani doar 8,2 miliarde de lei, ceea ce înseamnă că 5,5 miliarde de lei au fost daţi înapoi la bugetul de stat pentru că nu au fost cheltuiţi.
Încă de la rectificarea bugetară efectuată în august 2017, Ministerului Transportului i s-au tăiat 4,7 miliarde de lei, ajungând la o alocare anuală de 9 miliarde de lei. Mai departe însă, Ministerul Transporturilor nu a reuşit să accelereze cheltuirea banilor, astfel încât execuţia la sfârşitul lui decembrie 2017 este de doar 8,2 miliarde de lei.
Aceasta înseamnă că au fost daţi înapoi şi după rectificarea bugetară încă 800 de milioane de lei.
Necheltuirea a 5,5 miliarde de lei, care ar fi trebuit să meargă în autostrăzi, renovări de drumuri naţionale, noi căi ferate, trenuri şi vagoane noi sau reparaţii de material rulant, înseamnă practic menţinerea României la o stare de subdezvoltare din punctul de vedere al infrastructurii.
Practic, într-un an cu o creştere economică record, de 7%, mai mare decât cea din China, guvernul a tăiat de la bugetul Ministerului Transporturilor aproape jumătate din suma alocată iniţial în proiectul de buget. Guvernul a avut la dispoziţie, în plus din creşterea economică peste aşteptări, venituri de 6 miliarde de euro, dar acestea s-au dus jumătate în salariile bugetarilor şi jumătate în pensii.
O sumă semnificativă a fost tăiată şi de la Ministerul Dezvoltării Regionale, care oferă finanţare pentru investiţii locale în canalizare, reţele de apă curentă, drumuri judeţene către consilii judeţene, consilii locale şi primării.