(P) Reducere până la esențial și focus pe rezultat

Uniimanageri au ales varianta incercarii a cat mai multor actiuni in idea ca ceva o sa iasa pana la urma. Consecinta: resurse (timp, bani, energie) cheltuite fara a ajunge la rezultatul dorit.

 

O alta abordare ar fi cea opusa: reducere pana la esential si focus pe rezultat. Promovarea afacerii este un exemplu de activitate in care reducerea pana la esential da rezultate imediate. Acest lucru inseamna concentrarea pe promovarea afacerii prin relationarea directa, personala, cu potentiali parteneri de afaceri.

 

Exista companii care au inteles asta si aleg sa obtina mai mult, cu resurse mai putine. In Bucuresti, pe 11 si 12 iunie, peste 200 de companii vin la evenimentul „Go International”de la Hotel Marriott, un eveniment care se inscrie in acesta noua abordare minimalista. In cele doua zile de eveniment vor avea loc 1500 de intalniri bilaterale intre cele peste 200 de companii din Romania, Grecia, Ungaria, Moldova, Polonia, Rusia si Turcia.

 

Ioan Tomele, Managerul Tiger Amira, unul dintre participantii la eveniment spune ca „in activitatea de retail si distributie conteaza seriozitatea si calitatea serviciilor. Succesul TIGER AMIRA se bazeaza pe asta. La”Go International” am ocazia sa intalnesc oameni noi intr-un sistem organizat in detaliu. Stiu cu cine ma intalnesc, la ce ora si cat dureaza intalnirea. Avem nevoie de cat mai multe evenimente de acest tip. Timpul inseamna bani, mai ales in criza”.

 

Un alt participant, Razvan Duta, managerul firmei Saff Trading, pune accent pe dezvoltarea regionala: „Saff Trading este o forta in distributia de produse alimentare, atingem sute de puncte de vanzare si sute de mii de consumatori. Particip la „Go International” pentru ca pot sa imi dezvolt afacerea prin stabilirea de contacte noi in tarile din aceasta regiune”.

 

ICAP Romania, partener exclusiv Dun & Bradstreet, este prezenta la „Go International” in Bucuresti pe 11 si 12 Iunie. Karim Kheirat, Country Manager, ne-a declarat ca „la Go International, ICAP Romania aduce expertiza sa in a sustine companiile in procesele de dezvoltare a afacerilor. Aceasta expriza este legata de aspecte privind intelegerea si intrarea pe o noua piata, evitarea parteneriatelor ce prezinta un nivel ridicat al riscului, cresterea afacerii prin gasirea de noi clienti si furnizori, sau chiar de suport specific pentru companii in „outsourcingul” de personal in cazul unui punct de lucru nou creat.

 

Si pentru companiile din afara Romaniei, evenimentul din 11 si 12 Iunie inseamna resurse de timp si bani utilizate cum trebuie. „Energia regenerabila este o prioritate pentru Romania si la Bucuresti am ocazia sa intalnesc firme locale de top in acest domeniu”, spune Karabelas Alkis, Managerul responsabil cu dezvoltarea afacerii de la firma DIMOULAS din Grecia. Pantru Konstantinos Palatianas, presedintele companiei PALAPLAST din Grecia, specializata in tubulatura din plastic, prezenta la Bucuresti, la evenimentul „Go International” este legata de planificarea destinatiei si de viziunea pe temen lung: „in industria noastra nu te poti opri pur si simplu. Si noi simtim ca toata lumea dificultatile contextului actual, insa pentru un producator de tubulatura din plastic si sisteme de irigatii, a privi constant in viitor este la fel de important precum asigurarea calitatii produselor”.

 

Alaturi de firmele participante se afla si o banca, astfel incat intelegerile comerciale dintre participanti sa primeasca solutiile financiare adecvate. Vlad Micu, Director Executiv la Bancpost, unul dintre sustinatorii evenimentului, spune ca „exista produse in portofoliul Bancpost care iau in calcul segmentarea ciclului de comert exterior si necesitatile specifice ale clientilor pe diverse segmente – cum ar fi nevoia de finantari non-cash necesare deschiderii acreditivelor de import sau nevoia de finantari cash generata de diferentele dintre termenele de plata asociate importurilor si termenele de incasare aferente vanzarii acestor produse. Aceste produse pot sustine eforturile firmelor participante de a semna si derula cat mai rapid contracte comerciale”.

 

Atunci cand promovarea afacerii este facuta prin reducere la esential si focus pe rezultat, mai putin poate insemna mai mult. Este adevarat ca optimismul nu este o caracteristica a mediului de afaceri in aceasta perioada, insa locul lui a fost luat de pragmantism si determinare. O schimbare binevenita de paradigma care incepe sa dea rezultate.

 

„Go International” este o initiativa implementata de grupul Eurobank EFG in cooperare cu cele mai importante trei asociatii ale exportatorilor greci, Asociatia Panelena a Exportatorilor (PSE), Asociatia Elena pentru Afaceri Internationale (SEVE) si Asociatia Exportatorilor din Creta (EAC). Evenimentul se va desfasura sub auspiciile Ministerului Elen al Afacerilor Externe si este sustinut in Romania de Camera de Comert si Industrie a Romaniei, precum si de Camera de Comert si Industrie Eleno-Romana.

 

Partenerii media ai evenimentului sunt The Money Channel, Capital si Naftemporiki.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed