Revista presei economice de joi, 18 octombrie

In editia de astazi, Business Standard incearca sa raspunda la o intrebare: Cine pierde din scumpirea petrolului? Ascensiunea fara precedent a pretului titeiului pe plan international provoaca reactii complet diferite in mediul de afaceri petrolier autohton. Oficialii companiilor petroliere romanesti spun ca pretul international al titeiului, care se indreapta vertiginos spre pragul psihologic de 90 de dolari pe baril, le-ar putea afecta puternic cifra de afaceri si profitul din acest an. LukOil Romania si Rompetrol sunt pe lista companiilor ce ar putea fi influentate negativ de scumpirea barilului. Wolfgang Ruttenstorfer, presedintele OMV, actionarul majoritar al Petrom, declara, pe de alta parte, ca avansul inregistrat de pretul titeiului in ultima perioada va aduce beneficii pentru companie, care produce petrol si gaze. Citeste articolul complet.

Business Standard mai informeaza ca privatizarea Automobile Craiova ar putea fi amanata. Guvernul a aprobat, ieri, un memorandum prin care sunt suspendate dezbaterile din Parlament la proiectul de lege privind unele masuri pentru privatizarea SC Automobile Craiova, pana la decizia Comisiei Europene. Citeste stirea.

Banca Transilvania (simbol bursier TLV) a tinut capul afisului la Bursa de Valori Bucuresti, fiind nu numai cel mai lichid titlu tranzactionat ieri, dar si unul dintre cele castigatoare, mai scrie Business Standard.  Valoarea tranzactiilor cu actiuni TLV a fost de 3,75 milioane de euro, acoperind 28,8% din lichiditatea totala a pietei principale a BVB. Mai mult, aici.

Despre posibila amanare a privatizarii Automobile Craiova scrie si Gandul. Dezbaterile din Parlament asupra proiectului de lege pentru privatizarea Automobile Craiova vor fi suspendate, decizia fiind luată de Guvernul în şedinţa de ieri. Preşedintele Autorităţii de Valorificare a Activelor Statului (AVAS), Teodor Atanasiu, a precizat că Executivul l-a delegat pe ministrul pentru relaţia cu Parlamentul, Mihai Voicu, să ceară parlamentarilor să amâne dezbaterea proiectului de lege până când autorităţile române vor primi din partea Comisiei Europene o decizie în cazul privatizării Automobile Craiova. Articolul complet.

„Guvernul cere Parlamentului sa amane discutiile despre Automobile Craiova”, titreaza Ziarul Financiar. Guvernul a decis, in sedinta de ieri, sa ceara Parlamentului sa suspende discutiile asupra proiectului de lege pentru privatizarea Automobile Craiova. Executivul l-a delegat pe ministrul pentru relatia cu Parlamentul, Mihai Voicu, sa ceara Parlamentului sa amane dezbaterea proiectului de lege pana cand autoritatile romane vor primi din partea Comisiei Europene (CE) o decizie in cazul privatizarii Automobile Craiova, potrivit presedintelui Autoritatii de Valorificare a Activelor Statului (AVAS), Teodor Atanasiu. Pe larg.

Curierul National anunta si el ca Privatizarea Automobile Craiova a intrat în stand-by. Guvernul a aprobat, în şedinţa de ieri, un memorandum prin care sunt suspendate dezbaterile din Parlament pe proiectul de lege privind privatizarea Automobile Craiova.
Potrivit ministrului delegat pentru relaţia cu Parlamentul, Mihai Voicu, procedurile legislative vor fi reluate imediat după ce Comisia Europeană se va pronunţa în cazul tranzacţiei. „Estimez că, după reluare, dezbaterile vor fi încheiate în circa trei săptămâni şi la Camera Deputaţilor”, a spus Voicu. Materialul complet.

In Curierul National mai puteti citi despre evolutia pe bursa a Bancii Transilvania. Valoarea schimburilor încheiate ieri la Bursa de Valori Bucureşti a crescut de peste două ori daţă de şedinţa anterioară, până la 43,57 milioane lei (13 milioane euro), ca urmare a tranzacţiilor masive cu titlurile Băncii Transilvania, care au reprezentat peste 28,8% din rulajul Bursei. Citeste aici.

„Orban studiaza rezilierea contractului cu Bechtel” este titlul articolului de prima pagina din Cotidianul. Un proiect de memorandum destinat premierului prezinta argumentele rezilierii contractului cu Bechtel. Nimeni de la Transporturi nu isi asuma paternitatea documentului. Proiectul de memorandum a fost realizat in luna iunie a acestui an si face o trecere in revista atit a aspectelor financiare ale contractului semnat cu firma americana Bechtel, cit si a posibilelor solutii pentru iesirea din impasul financiar in care este proiectul. Mai mult, aici.

Adevarul da de stire ca populaţia preferă investiţiile în sectorul imobiliar. La fel ca şi centrul sau sud-estul Europei, românii îşi orientează cheltuielile, în principal, spre locuinţă. În întreaga regiune a Europei de Sud-Est, gospodăriile reprezintă principalul motor de creştere. În acelaşi timp, populaţia este orientată tot mai mult către investiţii imobiliare. Adică, persoanele fizice continuă să economisească şi să îşi direcţioneze capacitatea de economisire către investiţii în propria locuinţă. Citeste complet.

„Ford de Craiova, esecul anului”, scrie Evenimentul Zilei. Sansele ca privatizarea sa fie finalizata pana la sfarsitul lui 2007 sunt nule. Declaratiile pompoase ale oficialilor romani legate de „privatizarea anului” vor ramane pentru cel putin trei-patru luni vorbe goale. Fortat de ancheta demarata de Comisia Europeana, executivul a decis ieri sa inghete orice pas urmator care i-ar fi adus pe americanii de la Ford in cateva saptamani la Craiova. Citeste acest articol.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed