Revista presei interne 13 aprilie 2010 – Fiscul vrea să poprească veniturile datornicilor fără somaţie

0
Cine sunt cei care au pe mana fonduri UE de peste 19 mld. euro, scrie Ziarul Financiar. Catalina Melita, Gabriel Friptu, Cristina Zevedei, Ruxandra Popovici, Livia Chirita, Serban Cucu, Doina Frant sunt mai putin cunoscuti decat ministrii Radu Berceanu sau Adriean Videanu. Cu toate acestea, in mainile lor si a peste 1.300 de angajati pe care ii au in subordine sta atragerea a peste 19 miliarde de euro fonduri europene structurale pe care Romania le are de absorbit pana in 2013.

Fiscul te vrea dator vândut, relateaza Capital.ro. Fiscul vrea să poprească veniturile datornicilor fără somaţie. Pusă în practică, măsura ar fi un abuz care ar bloca activitatea economică, făcând şi victime nevinovate. Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) crede că a găsit o metodă ca să colecteze mai rapid creanţele, sărind peste somaţie, prima etapă a executării silite. Chiar dacă ar fi vorba numai de persoane care nu plătesc din rea-voinţă, măsura tot ar fi abuzivă pentru că nu respectă dreptul la informare.

Bursa
ne informeaza despre execuţiile pe nimicuri casnice. Mii de companii mici sunt executate pentru datorii restante mărunte, însă măsura are efecte dramatice: contribuabilii îşi închid afacerea, iar statul se alege cu nimicuri, pe care mai trebuie să le şi depoziteze. Tot mai mulţi patroni de întreprinderi mici reclamă că sunt executaţi de către Fisc pentru datoriile pe care nu le mai pot onora către stat din cauza crizei. Unele dintre firme au datorii mărunte, dar statul neîndurător le scoate la vânzare tot ce le găseşte prin sedii: de la paturi, mese, scaune, până la saltele sau alte nimicuri.

Nu ne mai încap şoselele! Trafic dublu în următorii 15 ani, scrie Curentul. Numărul autovehiculelor care circulă zilnic pe drumurile naţionale ar putea creşte, până în 2025, la 8.970 de unităţi, faţă de aproape 5.000 de maşini în prezent, a anunţat, ieri, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). „În 1985 media zilnică anuală a autovehiculelor care circulau pe drumurile naţionale era de 2.421. Astăzi, numărul acestora s-a dublat, la 4.957.

Saptamana Financiara noteaza: Întreţinerea şi administrarea lasă proprietarii apartamentelor noi fără bani. Pe lângă ratele care trebuie plătite la bănci, întreţinerea şi alte servicii din ansamblurile rezidenţiale fac tot mai grea viaţa noilor proprietari.
Dacă pentru ansamblurile luxoase costurile mari pot fi mai uşor de acceptat, mai greu de înţeles sunt plăţile mari pentru ansamblurile cu mai puţine facilităţi. Deseori, în aceste din urmă cazuri, proprietarii plătesc pentru servicii de slabă calitate sau sunt forţaţi să scoată bani din buzunar pentru servicii impuse de dezvoltator.

Jurnalul National relateaza ca Adriean Videanu a alocat 230 de milioane de euro fără licitaţie pentru dezvoltarea Aeroportului Otopeni. Radu Berceanu, ministrul Transporturilor, a pus la cale anul trecut o adevărată inginerie financiară cu bani publici. Peste 200 de milioane de euro au fost oferite fără licitaţie firmei Romairport pentru una dintre etapele programului de dezvoltare a Aeroportului Internaţional Henri Coandă – Bucureşti (AIHCB).

Evenimentul Zilei ne informeaza despre asigurarea RCA fără valoare. Şoferii implicaţi în accidente în urma cărora se întocmesc dosare penale nu îşi pot repara maşinile în baza RCA-ului celor vinovaţi până când instanţa nu dă o sentinţă definitivă. Mașina avariată într-un accident soldat cu dosar penal nu are șanse să fie reparată pe baza RCA-ului. Asigurarea obligatorie RCA, pe care fiecare proprietar de autoturism e obligat să o încheie, se dovedeşte deseori inutilă întrucât firmele de asigurări refuză să acorde despăgubirile. Un exemplu în acest sens este cel al şoferilor implicaţi în accidente de circulaţie, în urma cărora se întocmesc dosare penale.