x


  • EUR
    4.7669
    USD
    4.3343
string(16) "instant-articles"

România pregătește un eșec de proporții KILOMETRICE!

Fără să aibă o rețea de autostrăzi sau drumuri de mare viteză, fără să lege orașele mari prin aeroporturi bine amplasate, România plănuiește, încă din 2014, să scoată din uz aproape 40% din infrastructura folosită de trenuri.

Author: Cristina Popovici | Sursa: Money.ro | Publicat: 06.03.2018, 7:17

Mișcarea este considerată o eroare, iar oficialii de la Bruxelles ne transmit că va costa extrem de mult în viitor să punem la loc ce dezafactăm astăzi.

 

„Am atras atenţia României să se gândească de două ori când elimină tronsoane feroviare, pentru că este foarte uşor să elimini, dar este foarte scump să le reintroduci“, a declarat Violeta Bulc, comisarul european pentru transporturi, la o conferinţă de specialitate la care a fost evaluat stadiul proiectului european Connecting Europe Facility (citată de Ziarul Financiar).

 

E important de menționat că în România, serviciile pe transportul feroviar s-au degradat de la un an la altul, viteza a scăzut constant și se merge mai încet ca în perioada Interbelică.

 

Chiar și pe tronsoanele reabilitate de curând, 166 de kilometri dintre București și Brașov se parcurg în 2 ore și jumătate sau chiar trei, adică o medie de maximum 80 de kilometri la oră.

 

Trist, dar în 2017, București- Sibiu (315 km) se face în cel mai bun caz în 6 ore (medie de 50 de kilometri/ oră). București – Timișoara (533 km) se parcurge în intervale de timp incredibile – cel mai puțin 8 ore și jumătate, dar de multe ori în 13 ore.

 

București – Iași (406 km) se face în 6 ore, dar se ajunge și la 7 ore și jumătate.

 

Situația seamănă foarte mult cu istoria ultimelor trei decenii în ce privește transportul în comun în orașele României.

 

mai multe, pe republica.ro.