Românii au dat 6 mil. de euro pe spume poliuretanice

0

Creşterea vânzărilor a fost impulsionată într-o proporţie de 80%, de cererea de produse pentru lucrări de renovare a locuinţelor personale, aceste proiecte majorând cu 25% volumul vânzărilor de spume poliuretanice, principalul produs al Den Braven România, faţă de intervalul ianuarie-iunie 2009.

În total, vânzările au crescut cu 40%, la 16,3 milioane de euro, în contextul în care exporturile de spumă poliuretanică au crescut de 2,3 ori, până la 6,9 milioane de euro, iar vânzările totale la export s-au majorat de peste 2,15 ori. O creştere de 60% a fost înregistrată pe segmentul adezivului poliuretanic pentru polistiren, lansat anul trecut.

Rezultatele obţinute ne îndreptăţesc să credem că vom atinge creşterea de 10-15% bugetată pentru acest an. O tendinţă importantă remarcată în ultimele luni este preocuparea din ce în ce mai intensă a românilor de a-şi termoizola propriile locuinţe în perspectiva unei ierni care va solicita costuri energetice mai mari decât în alţi ani şi care, deşi se confruntă cu reduceri semnificative ale veniturilor, au decis că este mai rentabil să facă acest efort financiar acum, decizie favorizată, e drept, şi de scăderea din acest an a preţurilor la ferestrele de tip-termopan”, a declarat Adrian State, directorul general al Den Braven România.

Proiectele din Programul de Reabilitare Termică i-au adus companiei în totalul vânzărilor doar 20%, cele mai importante oraşe unde s-au livrat produse fiind Bucureştiul, Braşovul, Cluj-Napoca şi Craiova. De asemenea, Den Braven România şi-a dublat vânzările către marile lanţuri de magazine specializate în vânzarea materialelor de construcţii, finisaje şi bricolaj. Singurele proiecte noi pentru care compania a livrat produse în acest an au fost hotelul Ramada şi centrul comercial Plaza Mall, ambele din Oradea.

În 2009, vânzările totale ale Den Braven România au atins un nivel de 30,8 milioane de euro, valoare care include şi rezultatele filialei din Republica Moldova, în scădere cu 8% faţă de 2008, în condiţiile în care vânzările de materiale de construcţii din România s-au redus cu 30%-50%. Pentru acest an, compania şi-a bugetat o cifră de afaceri de cel puţin 35 de milioane de euro. Compania deţine o cotă de piaţă de peste 50%.