S-au trezit italienii! Ne livrează un ciot de autostradă

Lotul 1 de pe autostrada Sebeș-Turda se deschide azi după o întârziere de doi ani din cauza blocajelor și a ritmului dezamăgitor al italienilor de la Pizzarotti, responsabili cu construcția celor 15 kilometri de șosea rapidă. România trece astfel de borna de 900 de kilometri de autostradă după ce ieri au fost dați în folosință cei 16 kilometri din centura ocolitoare a Bacăului. Până la aceste inaugurări, rețeaua de drumuri rapide număra 873 de kilometri.

 

Deja i-au găsit înlocuitor lui Orban! Ciolacu spune cine va fi noul premier

 

 

”Astăzi se deschide Autostrada A10 Sebeș-Turda tronsonul 1 între bretelele scurte ale nodului Sebeș și nodul Alba Iulia Nord. Este o veste foarte bună pentru șoferii care nu vor mai fi nevoiți să aștepte în ambuteiajele interminabile de pe DN1 dintre Sebeș și Alba Iulia.
Contractul de proiectare și execuție a fost semnat în anul 2014 și ar fi trebuit să circulăm pe această autostradă 2 ani mai târziu, însă nenumăratele blocaje și întârzieri imense cu realizarea exproprierilor, relocările de utilități, aprobările proiectelor tehnice sau autorizațiilor de construire, eliberarea gropii de gunoi de la Alba Iulia Sud (astăzi, un veritabil ”muzeu al deșeurilor” în calea șoferilor ctitorit de DRDP Cluj), precum și ritmul dezamăgitor de lucru al constructorului italian Pizzarotti au amânat acest termen cu peste 4 ani. Deschiderea circulației a fost posibilă în acest an doar printr-o mobilizare surprinzătoare de ultim moment a celor de la Pizzarotti, cu asfaltări zi și noapte. Constructorul va mai executa lucrări în următoarele săptămâni la nodul rutier Alba Iulia Nord și pe autostradă la finalizarea parapetelui, panourilor fonoabsorbante, marcajelor sau rigolelor. Recomandăm participanților la trafic să circule cu prudență și să respecte restricțiile de circulație. Dacă ritmul de lucru se menține atât pe acest proiect, cât și pe tronsonul 2 construit de Aktor, în 2021 Autostrada Sebeș-Turda ar trebui să fie complet finalizată”, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

 

Băsescu vrea să-i dea afară! Trebuie să dispară din rândul bugetarilor

 

 

Lotul I, care are în total 17 kilometri, care se întinde de la intrarea pe autostrada în Sebeș până la Pârâul Iovului, a fost construit de asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL. Costul a fost de este de: 541.739.137 lei fără TVA.

 

În acest an s-ar mai putea deschide alți 6 kilometri, dintre Rășnov și Cristian, de pe autostrada Comarnic-Brașov.

 

Anul acesta s-au mai pus în fucțiune 37,3 kilometri, însă 10,1 kilometri, dintre Ogra și Ungheni, au fost finalizați în 2018, însă nu au putut fi utilizați pentru că nu au existat legături. Cel mai nou tronson de autostradă este cel dintre Iernut și Chețani, de pe autostrada Transilvania, de 18 kilometri. Lotul leagă de loturile de autostradă Iernut-Ogra (3,6 kilometri) și Ogra-Ungheni (10,1 kilometri). De asemenea, s-au mai pus în funcțiune 5,35 kilometri dintre Biharea-Borș, la granița de vest a României.

 

Anul trecut au fost dați în trafic doar 43 de kilometri (loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Lugoj-Deva), în condițiile în care pe lotul 3 s-a circulat cu restricții de viteză pentru că a fost construit prost.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed