Șapte orașe din România vor primi autobuze electrice printr-un program guvernamental 

Cele mai multe autobuze electrice vor reveni Constanței și Focsaniului, 21, respectiv 20 de unități. Toate autobuzele sunt de 10 metri, adaptate condițiilor de șes. Ofertele trebuie depuse până în 3 noimebrie, selectarea câștigătorului va fi făcută după cel mai bun raport calitate-preț.

Caietul de Sarcini prevede mai mulți factori luați în calcul la stabilirea punctajului final. Astfel, 60% este prețul ofertei, 6% reprezintă garanția extinsă pentru autobuze, 8% lățimea ușilor, alți 8% soluția de încărcare rapidă ofertată, 8% puterea de încărcare a stațiilor, 5% masă bateriilor, câte 2,50% pentru numărul suplimentar de pasageri transportați pe scaune și în picioare.

Descrierea exactă, din SICAP, a licitației este: „Achiziționarea de 81 autobuze electrice cu lungimea de cca. 10 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes:

Municipiul Alexandria – 10 de autobuze electrice cu lungimea de cca. 10 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes, 3 stații de incărcare rapidă și 10 stații de încărcare lentă; Municipiul Brăila – 11 autobuze electrice cu lungimea de cca. 10 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes, 3 staţii de încărcare rapidă şi 11 staţii de încărcare lentă; Municipiul Constanța – 21 autobuze electrice cu lungimea de cca. 10 m destinate transportului ublic urban de călători, operabile în condiții de șes, 5 staţii de încărcare rapidă şi 21 staţii de încărcare lentă; Municipiul Drobeta Turnu Severin – 3 de autobuze electrice cu lungimea de cca. 10 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes, 1 stație de incărcare rapidă și 3 stații de încărcare lentă; Municipiul Focșani – 20 autobuze electrice cu lungimea de cca. 10 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes, 5 staţii de încărcare rapidă şi 20 staţii de încărcare lentă; Municipiul Lugoj – 9 autobuze electrice cu lungimea de cca. 10 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes, 3 staţii de încărcare rapidă şi 9 staţii de încărcare lentă; Municipiul Slobozia – 7 autobuze electrice cu lungimea de cca. 10 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de șes, 2 staţii de încărcare rapidă şi 7 staţii de încărcare lentă”.

 

România are în derulare un program de sute de milioane de euro pentru reînnoirea parcului de mijloace în comun din orașe. Există fonduri europene prevăzute în acest sens pentru vehiculele electrice sau parțial electrice. Cluj-Napoca, Suceava, Bucureștiul, Galațiul deja au cumpărat astfel de autobuze. Multe altele urmează.

 

Până acum, polonezii de la Solaris au câștigat mai multe contracte în România. Noi  nu avem încă un producător local de autobuze electrice, însă există un proeict în acest sens între firma din Ciorogarla(Ilfov) BMC Truck&Bus și un partener din China.

Cea mai mare flotă de autobuze electrice din lume este în orașul Shenzhen din China.

Toate cele 16.000 de autobuze care asigură transportul local din Shenzhen sunt electrice, iar acestea beneficiază de stații de încărcare în fiecare dintre cele 180 de depouri. Unul dintre cele mai mari depozite poate gestiona încărcarea simultană a până la 20 de autobuze electrice.

Autonomia unui astfel de autobuz este de circa 200 de kilometri, distanța parcursă de un autobuz pe parcursul unei zile obișnuite de lucru. Prin urmare, autobuzele au nevoie de o singură încărcare într-un interval de 24 de ore, iar aceasta durează circa două ore și are loc de regulă pe timp de noapte. Însă asta se întâmplă în China. Cum va fi la noi vom vedea.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed