SARTRE a pus pe strada primul tren rutier

0

Sistemul propus de Ricardo împreună cu mai multi parteneri din industria auto monitorizeaza traficul adiacent şi imită comportamentul vehiculului din faţă.

 

În cadrul testului s-a rulat cu 85 mph (137 km/h) păstrându-se o distanţă de numai sase metri intre vehicule pe un parcurs de 200 km din Marea Britanie. Autorii sunt încântaţi de modul în care a decurs testul, iar datele de telemetrie urmează să ofere o imagine reală a consumului de carburant. Se estimează o reducere substanţială a consumului datorită distanţei reduse dintre vehicule.

 

SARTRE (Safe Road Trains for the Environment) este un proiect al unui grup de firme (Ricardo UK Ltd, Applus+ Idiada, Tecnalia Research & Innovation, Institut für Kraftfahrzeuge Aachen (IKA), SP Technical Research Institute, Volvo Technology şi Volvo Car Corporation).

 

Proiectul SARTRE are ca scop reducerea poluarii şi descongestionarea traficului şi este fianţat parţial de către Comisia Europeană.

 

SARTRE ar putea reduce consumul de combustibil la viteză ridicată cu până la 20%, dar beneficiile nu se rezumă la asta. Eliminând factorul uman din ecuaţie şi implicit erorile de pilotaj sau oboseala, se îmbunătăţeşte siguranţa rutieră.

 

Un alt avantaj constă în descongestionarea traficului prin mai buna utilizare a infrastructurii existente.