SAS încearcă să se menţină în aer

Acţiunile companiei au crescut cu 29%, după anunţul privind încheierea cu succes a negocierilor cu şapte sindicate, din cele opt, ale angajaţilor. O singură organizaţie a însoţitorilor de bord nu a răspuns până la miezul nopţii, termenul limită fixat de administraţie, faţă de măsurile propuse pentru redresarea companiei.

 

 

Sindicatele au aprobat îngheţarea salariilor până în 2014, reducera valorii diurnelor şi a salariilor pentru orele lucrate suplimentar. În schimb, salariile de bază vor rămâne nemodificate.

 

 

SAS doreşte reducerea bugetului pentru anul viitor cu 3 miliarde de coroane (440 milioane de dolari) şi contractarea unor noi linii de credit. Pentru cazul unui colaps al negocierilor, avioanele aflate pe aeroporturile din străinătate sunt pregătite să se reîntoarcă la bazele lor din Scandinavia, iar echipajele au suficienţi bani pentru a achita notele de plată.

 

 

Compania trebuie să obţină acordul tuturor sindicatelor pentru ca băncile să ofere noi linii de credit. Situaţia nesigură a redus dramatic numărul de bilete vândute în avans, iar furnizorii de combustibil şi alimente solicită plata pe loc, ceea ce le afecteza cash-flow-ul.

 

 

SAS Group care asigură 1.085 de zboruri zilnice şi deserveşte 128 de destinaţii reprezintă cel mai recent caz de companie aeriană din Europa ce se străduişte să supravieţuiască. Malev din Ungaria şi Spanair au falimentat la începutul acestui an.

 

 

În cazul în care nu va reuşi să obţină acordul ultimei organizaţii sindicale până miercuri cel târziu, SAS riscă întreruperea activităţii şi intrarea în procedurile de faliment.

 

 

Planul de redresare prevede diminuarea posturilor administrative şi vânzarea de active, inclusiv o unitate pentru manipularea bagajelor şi brandul norvegian Wideroe, ceea ce înseamnă reducerea cu 7.000 a numărului de angajaţi. De asemenea vor fi vandute active imobliare si externalizate servicii.

 

 

Compania, deţinută de guvernele Suediei, Norvegiei şi Danemarca înregistrează pierderi încă din 2007 şi are aproximativ 15.000 de angajaţi.

 

 

„Problema principală este că SAS are costuri mai mari decât companiile low-cost ce au intrat pe piaţa scandinavă”, a declarat pentru Bloomberg, Louis Landeman, analist la Danske Bank, dând ca exemplu compania norvegiană Norwegian Air Shuttle ASA. “Astfel, spre deosebire de companiile mai mari din Europa, SAS are puţine curse lungi, care sunt profitabile. Ei nu câştigă suficienţi bani”, explică analistul financiar.

 

 

Reducerile de costuri de la SAS sunt parte a reorganizării industriei aeriene din Europa. Astfel, International Consolidated Airlines Group, care deţine British Airways, a anunţat desfiinţarea a 9.000 de locuri de muncă la filiala spaniolă Iberia, adică 20% din forţa de muncă.

 

 

Air France-KLM Group, cel mai mare transportator aerian european, a spus că va concedia 1.300 de lucrători de la divizia olandeză, pe lângă cei 5.000 de angajaţi deja şomeri, proveniţi de la suscursalele franceze. Lufthansa la rândul ei a desfiinţat 3.500 de posturi administrative şi a 1.000 de la serviciile de catering ale companiei.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed