Se schimbă examenul auto! Un document semnat de ministrul BODE arată cum

O analiză efectuată la nivelul Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCÎV) arată că promovabilitate înregistrată la prima evaluare la proba teoretică a examenului pentru obținerea permisului de conducere se situează sub 50%, pondere care este direct influențată atât de complexitatea probei cât și de pregătirea deficitară. De asemenea, promovabilitatea la proba practică a examenului se situează în jurul valorii de 55%.

 

Având în vedere aceste aspecte, Direcția a demarat activitățile de analiză a cadrului legislativ incident și modificare substanțială a procedurii de desfășurare a activității de examinare în vederea obținerii permisului de conducere, urmărind stabilirea unor atribuții și responsabilități clare pentru toți factorii implicați, se arată într-un document semnat de ministrul de Interne, Lucian Bode.

 

Se separă modulele teoretic și practic

 

Astfel se analizează posibilitatea unui Ordin al ministrului din 2010, prin implementarea unui sistem diferit de evaluare bazat pe separarea modulelor teoretic și practic. În prezent, această propunere a fost înaintată Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pentru a fi inclusă, împreună cu alte măsuri care vizează examenul pentru obținerea permisului de conducere, în Strategia Națională pentru Siguranță Rutieră pentru perioada 2021-2030.

 

Mai mulți polițiști examinatori

 

Direcția amintită are în veder modificarea unui Ordin al ministrului de Interne din 2011 în vederea creșterii ariei de selecție a polițiștilor ce urmează a fi atestați ca examinatori, precum și îmbunătățirii pregătirii și evaluării periodice a polițiștilor examinatori.

 

 

Legislația actuală aduce responsabilitatea exclusiv în zona de examinare care reprezintă ultima etapă a procesului de obținere a permisului de conducere care începe cu evaluarea medicală și psihologică a candidatului, pregătirea în cadrul școlilor de conducători auto și evaluarea minimă și obiectivă înaintte de înscrierea la examenul organizat de DRPCÎV, proces care se reflectă în principal în promovabilitatea la proba teoretică.

 

Prin urmare, se arată în documentul semnat de ministrul Bode, o creștere a exigenței exclusiv în activitatea de examinare nu este de natură să crească gradul de responsabilizare al viitorilor conductări auto, procesul de pregătire al acestora fiind unul cu relevanță majoră în comportamentul rutier viitor, fapt pentru care ”apreciem că se impune îmbunătățirea întregului proces, nu numai a etapei finale”.

 

Ministrul Bode susține că este utilă implementarea în legislația națională a unor prevederi care să responsabilizeze conducătorii auto în primul an după obținerea permisului de conducere (anularea dreptului de conducere sau creșterea perioadei de suspendare, în funcție de abaterile săvârșite), precum și identificarea și utilizare la nivel național în timpul desfășurării probei practice a unei infrastructuri rutiere adecvate, care să permită dezvoltarea unor viteze de peste 50 km/h, fără a afecta buna desfășurare sau siguranța traficului rutier.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed