Segmentul din piaţa auto care a explodat

0

Cota de piaţă a maşinilor noi vândute cu motoare sub 1,2 litri a crescut la aproape 28%. În mai, a doua lună a programului „Rabla“, proporţia acestora a urcat spre 38%.

 

Evoluţia puternic ascendentă a acestui segment se datorează apariţiei în ofertă a unor motorizări din ce în ce mai mici din punctul de vedere al capacităţii cilindrice, dar cu performanţe similare celor mai mari, a susţinut reorientarea clienţilor către soluţii mai economice.

Cel mai puternic impact l-a avut Dacia, odată cu reînnoirea modelelor Logan şi Sandero la finalul anului 2012, de pe noile generaţii au dispărut motorizările pe benzină de 1,4 respectiv 1,6 litri, fiind înlocuite de cele de 1,2 litri şi 0,9 litri TCe. Singurele motoare Dacia de peste 1,2 litri este dieselul de 1,5 litri şi cel pe benzină de 1,6 litri care încă se regăseşte pe SUV-ul Duster.

 

În cazul Ford, constructorul american care în mai 2012 a lansat în producţie la uzina din Craiova motorul pe benzină supraalimentat de 1,0 litri EcoBoost, cota acestuia din vânzările Focus şi Fiesta a ajuns la aproape un sfert.

 

În cazul modelului Fiesta, una din patru maşini vândute în România în primele cinci luni a fost livrată cu un motor de 1,0 litri, iar la Focus urcă la peste 28%.

 

Acest motor a fost lansat de curând şi într-o versiune de 140 CP produsă în România, care întâi va echipa Fiesta, iar din toamna acestui an şi noul Mondeo, modelul de clasă medie al constructorului american.