Semne pentru o nouă criză. Mii de mall-uri sunt în CĂDERE liberă

0

Nu doar mall-urile au de suferit – peste 6400 de magazine au fost închise doar în ultimul an, ceea ce a însemnat şi o reducere drastică a locurilor de muncă. Iar potrivit celor mai recente estimări ale analiştilor, în următorii 5 ani, Statele Unite se vor confrunta cu o adevărată criză pe piaţa centrelor comerciale – peste două treimi dintre acestea vor rămâne în paragină. Un lucru este cert – dezvoltatorii trebuie să se reinventeze acum, prin redefinirea mall-urilor tradiționale, așa cum le cunoaștem, pentru a se adapta consumului nou.

 

Comerţul online a dus la moartea mall-urilor din Statele Unite, iar dispariţia acestora este chiar mai îngrijorătoare decât prognozele de anul trecut. Dacă până acum, analiştii estimau că doar un sfert dintre centrele comericale americane se vor închide, în următorii ani, prognozele au crescut acum la 75%. Asta înseamnă, ca până în 2023, în America nu vor mai exista decât 300 de malluri, din cele 1200 câte sunt în prezent.

 

 

Obiceiurile de consum ale americanilor, împreună cu anii de creştere agresivă a magazinelor, au tot continuat să agite industria. Doar în primele patru luni ale acestui an, nu mai puţin de 11 grupuri americane de profil şi-au declarat deja falimentul sau au anunţat lichidări. Iar analiştii estimează că până la sfârşitul anului alte 3.300 de magazine şi-ar putea opri activitatea.

 

Oamenii folosesc intensiv mediul online pentru a face cumpărături. Amazon şi alte companii asemănătoare acaparează o bună parte din volumul de vânzări. Între 2010 şi 2016, vânzările Amazon din America de Nord, au crescut de cinci ori.

 

Potrivit studiilor, jumătate dintre gospodăriile din Statele Unite sunt acum abonate la Amazon. Un aport în acest sens l-a avut şi evoluţia smartphone-urilor, iar magazinele online s-au adaptat. Din 2010, comerţul realizat prin intermediul telefonului mobil a crescut de la 2% din totalul cheltuielilor digitale până la 20% în prezent.

 

Comerţul online a dus la moartea mall-urilor din Statele Unite, iar dispariţia acestora este chiar mai îngrijorătoare decât prognozele de anul trecut. Dacă până acum, analiştii estimau că doar un sfert dintre centrele comericale americane se vor închide, în următorii ani, prognozele au crescut acum la 75%. Asta înseamnă, ca până în 2023, în America nu vor mai exista decât 300 de malluri, din cele 1200 câte sunt în prezent.

 

Obiceiurile de consum ale americanilor, împreună cu anii de creştere agresivă a magazinelor, au tot continuat să agite industria. Doar în primele patru luni ale acestui an, nu mai puţin de 11 grupuri americane de profil şi-au declarat deja falimentul sau au anunţat lichidări. Iar analiştii estimează că până la sfârşitul anului alte 3.300 de magazine şi-ar putea opri activitatea.

 

Oamenii folosesc intensiv mediul online pentru a face cumpărături. Amazon şi alte companii asemănătoare acaparează o bună parte din volumul de vânzări. Între 2010 şi 2016, vânzările Amazon din America de Nord, au crescut de cinci ori.

 

Potrivit studiilor, jumătate dintre gospodăriile din Statele Unite sunt acum abonate la Amazon. Un aport în acest sens l-a avut şi evoluţia smartphone-urilor, iar magazinele online s-au adaptat. Din 2010, comerţul realizat prin intermediul telefonului mobil a crescut de la 2% din totalul cheltuielilor digitale până la 20% în prezent.