Sonae Sierra: Un preţ bun pentru City Mall este 10 mil.euro, reconfigurarea costă încă 20 mil.euro

„Deşi are o locaţie bună, City Mall are o arhitectură care nu permite modificarea structurii interioare. Eu îl văd trasformat într-un centru de proximitate, la parter cu un supermarket, la etajul unu cu o zonă de servicii, iar la doi cu o zonă de fashion. Problema ar rămâne etajul trei, unde este zona de food, care trebuie revitalizată. În opinia mea, un preţ corect pentru acest proiect ar fi de 10 milioane de euro pentru că mai este nevoie de circa 20 de milioane de euro pentru a-l reface. Înseamnă 30 de milioane de euro, buget cu care construieşti un proiect de la zero”, a declarat agenţiei MEDIAFAX şeful operţiunilor din România ale companiei portugheze Sonae Sierra.

În opinia sa, City Mall este „un proiect foarte interesant”, având în vedere că acesta a fost cumpărat în 2006 cu peste 100 milioane de euro, iar acum nu poate fi vândut nici la 25 de milioane de euro.

City Mall, amplasat în zona Eroii Revoluţiei, a intrat în faliment anul trecut. Firma care îl deţine,Victoria Holding (parte a fondului australian de investiţii APN European Retail Trust), nu a putut rambursa creditele contractate pentru achiziţia mall-ului, în 2006, în sumă totală de peste 41 milioane de euro. Lichidatorul a încercat de cinci ori să-l vândă la licitaţie, iniţial cu 33 milioane de euro, iar preţul a fost redus treptat până la 23,58 milioane de euro, dar fără succes în rândul investitorilor. O nouă licitaţie va avea loc pe 30 iunie, la un preţ de 20,96 milioane de euro

Sonae Sierra va începe în zilele următoare lucrările la mall-ul Adora din Craiova, primul proiect construit de la zero pe piaţa locală de către investitorii portughezi. Centrul comercial este închiriat în proporţie de 40%, iar 20% în ultima fază de negociere a contractelor. Mall-ul va avea o suprafaţă închiriabilă de 59.000 metri pătraţi, 190 magazine şi 1.900 locuri de parcare.

Investiţia în proiect se ridică la 111 milioane de euro, din care 50-60% Sonae Sierra intenţionează să îi împrumute de la bănci.

„Suntem în discuţii avansate cu băncile. Aş fi vrut să semnăm înainte de vacanţă de vară, dar luna septembrie este un termen mai realist. Investiţia se ridică la 111 milioane de euro şi aşa cum se practică pe piaţa locală 50-60% vrem să luăm de la bănci. Finanţarea este încă o mare problemă în România, băncile nu vor să dea credite”, a adăugat Nissen.

El crede că proiectul din Craiova va avea succes având în vedere că zona a devenit foarte atractivă pentru investitorii străini, mai ales pentru cei din sectorul auto.

„Fabrica Ford va atrage o serie de alţi furnizori, unii caută deja locaţii. În general, numărul locurilor de muncă pe care îl creează o fabrică de automobile este dublat de furnizorii care se localizează în jurul uzinei respective. Acest lucru este benefic pentru noi pentru că retailerii sunt mai interesaţi să deschidă magazine în Craiova”, a afirmat Nissen.

Sonea Sierra a intrat pe piaţa locală în 2007 prin achiziţia unui mall în Râmnicu-Vâlcea şi mai deţine un teren la Ploieşti. De asemenea, compania urma să dezvolte în parteneriat cu firma irlandeză Caelum proiectul ParkLake din Bucureşti.

„Proiectul din Ploieşti va rămâne în stand-by o perioadă mai lungă de timp. În ceea ce priveşte centrul comercial Park Lake, suntem încă în proiect, negociem cu partenerul nostru, pentru că este nevoie de o sumă foarte mare de bani, iar finanţarea este dificil de obţinut. Cu noi sau fără noi, construcţia acestui proiect va începe anul viitor sau poate anul acesta”, a spus Nissen.

Grupul de investiţii Caelum Development a anunţat în februarie că va începe în luna iulie construcţia ParkLake Plaza, din cartierul Titan din Bucureşti, investiţie estimată la 250 milioane de euro.

Reprezentantul Sonae Sierra apreciază că piaţa românească are cel mai mare potenţial de dezvoltare din Europa Centrală şi de Est, având în vedere prognozele macroeconomice ale instituţiilor financiare externe.

„Polonia este aproape saturată, iar Cehia este încă o piaţă atractivă în regiune. Mai sunt şi alte pieţe cu potenţial, dar niciuna de mărimea României”, a adăugat Nissen, menţionând că acesta este unul dintre motivele pentru care compania încă doreşte să investească în România.

Pe de altă parte, Nissen explică că experienţa de cinci ani pe piaţa românească a ajutat compania să formeze o echipă puternică care este pregătită acum să dezvolte primul proiect.

„Pentru a dezvolta ai nevoie de experienţă în termeni de închiriere, marketing, arhitectură, dezvoltare. Pentru a antrena o astfel de echipă ai nevoie de circa cinci ani. Unul dintre cel mai important activ al nostru sunt angajaţii, deşi a fost scump pentru că nu am concediat pe nimeni pe perioada crizei”, a mai spus Nissen.

Sonae Sierra deţine 49 de centre comerciale în Portugalia, Spania, Italia, Germania, Grecia, România şi Brazilia. Compania are trei proiecte în construcţie şi şapte proiecte noi în diferite faze de finalizare în Portugalia, Italia, Germania, Grecia, România şi Brazilia, şi administrează peste 2,2 milioane metri pătraţi.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed