Sorin Oprescu: Lucrările de supralărgire a şoselei Pipera se vor finaliza în toamnă

0

„Lucrarea este în grafic, ba chiar a luat-o puţin înainte, lucru care îmi dă certitudinea că spre sfârşitul lui septembrie, începutul lui octombrie putem să terminăm. Mă refer la întreaga lucrare”, a declarat primarul general, care a vizitat duminică şantierul unde se derulează lucrările de reamenajare a şoselei Pipera.

Despre posibilitatea ca traficul să fie deschis parţial în zonă, Oprescu a subliniat că circulaţia va fi redeschisă în totalitate la finalul lucrării.

În context, directorul general al Direcţiei de Infrastructură a Capitalei, Mădălin Dumitru, l-a informat pe primarul general că în cursul săptămânii viitoare circulaţia pe linia tramvaiului 5 va reveni la vechiul traseu.

Costul total al proiectului de supralărgire a şoselei Pipera se ridică la 130 de milioane de lei, la care s-a adăugat valoarea exproprierilor, 12 milioane de lei, a precizat Mădălin Dumitru.

Despre situaţia podului de la Aviaţiei, cel situat în zona blocului Elvila, Sorin Oprescu a precizat că acolo se efectuează lucrări de urgenţă, precizând că absolut toate podurile din Capitală sunt evaluate, având în vedere că toate au o vechime de 40-45 de ani.

„N-a mai umblat nimeni la ele. Toată lumea constată cum cade câte ceva şi nu vreau să punem în pericol viaţa oamenilor”, a spus Oprescu.

El a adăugat că şi Podul Muncii se află în stadiu avansat de lucrare.

„Cel de la Muncii continuă în reparaţie, hidroizolaţie. Acolo se vor lărgi şi trotuarele pe relaţia la dreapta spre Piaţa Alba Iulia. Am renunţat la mutatul liniei de tramvai, am scăzut şi costurile în felul acesta şi am şi certitudinea că, la fel, terminăm acolo anul acesta pentru a fi totul în siguranţă”, a declarat Oprescu.

El a mai spus că se lucrează şi pentru deschiderea bulevardului Matei Basarab, cel „de pe vremea lui Ceauşescu, care n-a fost funcţional niciodată”.

Întrebat când se va produce mărirea tarifelor la biletele RATB, Sorin Oprescu nu a avansat o dată şi nici nu a dorit să precizeze cu cât va creşte preţul unui bilet, punctând faptul că principiul care se va aplica va fi „cel de suportabilitate”.

„Va fi o măsură pentru a putea să avem un echilibru în a ţine transportul local la un nivel civilizat. Nu ştiu când se va produce mărirea. Discutăm scenarii, că să fie cu cinci bani, să fie cu şapte bani, să fie cu un leu. (…) În orice caz, principiul general este de suportabilitate a populaţiei, nu de scumpit în aşa fel încât să nu poată să ia bilet”, a susţinut primarul general al Capitalei.

Proiectul de reamenajare a şoselei Pipera, în lungime de 1,65 de kilometri, va duce la lărgirea la şase benzi a şoselei Pipera (faţă de două benzi câte sunt în prezent), între Calea Floreasca şi calea ferată Bucureşti-Constanţa, incluzând şi un pasaj în lungime de 474 de metri prin care să se realizeze supratraversarea bulevardului Barbu Văcărescu, pe de o parte, şi a Căii Floreasca, pe de altă parte. Supralărgirea şoselei Pipera va asigura accesul în zona de nord a Capitalei dinspre A3.