Statul și-a creat o supercompanie de făcut autostrăzi și șosele

Mobilul inițial al acestei reorganizări a fost crearea unei entități de stat care, dacă tot gestionează și implemenetează proiectele de infrastructură, să le și poată proiecta și executa, economisind, astfel timpii pierduți cu licitații și contestațiile la proiecte.

 

 

A rezultat, astfel o structură de la care se așteaptă avantaje, având, însă, marele dezavantaj că ar putea fi coordonată și administrată politic, devenind o miză pentru guvernele politice care vor urma.

 

 

Ce face vechiul CNADNR, rebotezată CNAIR

 

Aceeași ordonanță  schimbă denumirea C.N.A.D.N.R în C.N.A.I.R. (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) și va avea ca obiect principal de activitate întreținerea, repararea, administrarea și exploatarea autostrăzilor, drumurilor, variantelor ocolitoare și altor elemente de infrastructură rutieră.

 

Compania va gestiona și proiectele aflate în curs de implementare în acest moment, precum tronsoanele Sebeș-Turda, Lugoj-Deva, Gilău-Nădășelu.

 

Proiectele aflate în implementare,  odată ce vor fi finalizate, vor fi transferate către C.N.I.R., compania de investiții nou înființată.

 

Ce face noul CNIR, cu ce bani și cu ce personal

 

C.N.I.R. se va ocupa de proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier potrivit necesităților de deplasare a cetățenilor și de circulație a mărfurilor în condiții de siguranță, cu atingerea unor timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeană și asigurarea confortului în trafic.

 

Mai precis: va proiecta, construi, reabilita, moderniza și repara autostrăzile, va construi drumuri expres, drumuri naționale, variantele de ocolire, alte elemente de infrastructură rutieră.

 

Capitalul social iniţial al C.N.I.R. este în valoare de 50.000.000 lei şi este subscris şi integral vărsat în numerar de statul român până la data de 30 noiembrie 2016, în calitate de acţionar unic care îşi exercită drepturile şi îşi îndeplineşte obligaţiile prin Ministerul Transporturilor, în calitate de reprezentant legal al statului român.

 

Noua companie de investiții poate participa cu capital, în condiţiile legii, la constituirea de societăţi comerciale cu obiect de activitate similar sau conex, împreună cu persoane fizice şi/sau juridice, române şi/sau străine pentru dezvoltarea proiectelor de infrastructura rutiera.

 

De asemenea, poate înfiinţa sucursale, reprezentanţe, agenţii şi alte asemenea subunităţi în ţară şi în străinătate, inclusiv în parteneriat cu Instituţiile Financiare Internaţionale, pentru dezvoltarea unor proiecte de infrastructură de transport.

 

În ceea ce privește gestionarea proiectelor, C.N.A.I.R. transferă, în mod etapizat, pe o perioada de maximum 3 ani, proiectele de infrastructură de transport rutier către C.N.I.R..

 

Proiectele care vor fi transferate sunt:

 

  • modernizarea Centurii Sud Bucureşti
  • realizarea ring II Centura Sud Bucureşti
  • realizarea autostrăzii Sibiu – Piteşti
  • realizarea autostrăzii Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni
  • realizarea drumului expres Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani

Până la desfăşurarea efectivă a activităţii C.N.I.R., pot fi asigurate servicii suport de către C.N.A.I.R. pe bază de protocol de colaborare încheiat între cele două companii.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed