Anularea codului de TVA: ANAF va scana lunar, automat, toate societățile. Declarația 088 trebuie depusă în 15 zile de la notificare
Publicat la 30.08.2016, 12:58:53
“În acest mod, se creează premisele evitării unor situații neplăcute, când, de exemplu, din lipsă de comunicare eficientă, unele societăți se trezeau peste noapte fără coduri de TVA, fiind expuse riscului de a li se bloca activitatea. Trebuie să remarcăm importanța interviului. Sperăm că acesta nu va reprezenta doar o formalitate, mai ales în condițiile în care, chiar în procedură, se stabilește că, în urma informațiilor furnizate de contribuabil în cadrul acestuia, ANAF poate lua decizia de menținere a codului de TVA”, consideră Eugenia Ion.
Conform noii proceduri, ANAF va face o analiză lunară a tuturor societăților, persoanelor înregistrate în scop de TVA, în mod automat, prin intermediul aplicației informatice dezvoltată la nivel central, în baza criteriilor de risc. Parțial, criteriile sunt enumerate de procedură, dar mai există o serie de conditionalități păstrate secrete de autorități. În urma acestei evaluări, precizează consultantul fiscal, este transmisă o notificare pentru depunerea D088 și a documentelor care trebuie să o însoțească. Termenul de depunere este de 15 zile, cu posibilitatea unei singure prelungiri motivate și doar cu aprobarea autorităților fiscale.
Mai multe, pe profit.ro
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3527 lei, franc la 5.7285 lei

Piețe financiare
Bursa își revine după o zi agitată. BET încheie ședința pe plus, iar euro atinge un nou record
Piețe financiare
Curs BNR valabil 7 octombrie 2026: Leul slăbește puternic. 1 euro costă acum 5.3527 lei

Piețe financiare
Aurul sfidează dobânzile: de ce băncile centrale continuă să cumpere metalul prețios
Piețe financiare
