Cetăţenii ungari cu venituri mai mari de 202 mii de forinţi, echivalentul a 700 de euro, vor fi impozitaţi progresiv. Iar salariul minim pe economie va crește cu 18%, la 92 de mii de forinţi, adică 316 euro. Măsurile vin la câteva zile după ce guvernul Orban a decis majorarea TVA cu 2% până la 27 de procente. Pentru a fi adoptate, propunerile, care trebuie să limiteze deficitul bugetar la 2,5% din PIB în 2012, au nevoie de votul a două treimi din parlament. "Renunţarea la cota unică de impozitare reprezintă o recunoaştere că, asemeni planului de rambursări anticipate, aceasta îi favoriza pe bogaţi", este de părere economistul Zoltan Torok, de la banca austriacă Raiffeisen.
În schimb, oamenii de afaceri nu sunt de acord cu majorarea salariului minim pe economie, deoarece, spun ei, acesta "subminează climatul economic" şi, alături de planul de rambursare a creditelor ipotecare, poate cauza o depreciere a monedei naţionale la un curs de 300 de forinţi pentru un euro. Cele două măsuri nu sunt singurele controversate luate de Budapesta.


