Potrivit modificărilor Codului Fiscal, începând cu data de 1 octombrie "toate obligaţiile fiscale principale se sting în ordinea vechimii. Asta înseamnă că o companie care are datorii la bugetul statului va plăti mai întâi datorie şi abia apoi dobânzile şi penalităţile de întârziere. În acest fel, firmele care au restanţe la buget şi le vor stinge mai uşor.
Până acum, atunci când o sumă de bani era virată pentru plata impozitelor sau contribuţiilor sociale întârziate, Fiscul o folosea pentru stingerea penalităţilor de întârziere. Reprezentanţii mediului de afaceri spun că această modalitate de stingere a datoriilor a dus multe firme în faliment, după ce nu au mai reuşit să iasă din spirala datoriilor.
Tot începând din această lună, firmele care au o cifră de afaceri mai mică de 100.000 euro pe an şi cel mult trei salariaţi depun declaraţia unică 112 trimestrial şi nu lunar, ca până acum. În aceeaşi situaţie sunt şi persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale, persoanele fizice care exercită profesii libere, precum şi asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, care au personal angajat cu contract individual de muncă. Practic, aceşti contribuabili au scăpat de declaraţia unică până la 25 ianuarie, când o vor depune pe cea aferentă ultimului trimestru al anului 2011.
Ce modificări fiscale se aplică de la 1 octombrie
Publicat la 03.10.2011, 05:49:44
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3527 lei, franc la 5.7285 lei

Piețe financiare
