money.ro
🔔 Alerte
Piețe financiareCristina Popovici

Ce trebuie să faci pentru a nu plăti impozit mărit în 2017

Publicat la 30.12.2016, 05:10:20

Distribuie:WhatsAppFacebookX
Ce trebuie să faci pentru a nu plăti impozit mărit în 2017
Urmărește money.ro pe Google News

Începând din 2016, impozitul pe clădiri datorat de persoanele juridice se calculează prin aplicarea unei cote asupra valorii de impozitare determinate dintr-un raport de evaluare semnat de un evaluator autorizat ANEVAR, conform Codului Fiscal.

 

Primăriile aplică imobilelor cu destinaţie rezidenţială o cotă de impozitare cuprinsă între 0,08% şi 0,2%, iar celor cu destinaţie nerezidenţială o cotă cuprinsă între 0,2 şi 1,3%.

 

Pentru anul 2016, evaluare proprietăţilor se depune în intervalul 1 ianuarie – 31 martie 2017. Dacă se depăşeşte acest termen, impozitele vor fi majorate. Cotele de impozitare cresc la 5% pentru persoaneje juridice care nu-şi fac evaluarea o dată la trei ani.

 

Cotele au fost schimbate şi pentru persoanele fizice. Până anul trecut cota de impozitare pentru persoanele fizice care deţineau clădiri cu destinaţie rezidenţială era de 0,1%, deci, automat, veniturile obţinute de primării se pot dubla prin aplicarea unei cote de 0,2%.  În acelaşi timp, în cazul persoanelor juridice care deţin clădiri cu destinaţie rezidenţială, cota lor de impozitare s-a redus de la 1,5%, cât era până acum, la 0,2%, la fel ca în cazul persoanelor fizice.

Newsletter zilnic money.ro

BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.

Urmărește pe Google NewsAdaugă ca sursă preferată

Articole înrudite