CNVM a publicat normele pentru calculul impozitului pe câştigurile de pe Bursă în 2007
Publicat la 27.02.2008, 14:08:58
Determinarea câştigului sau a pierderii se efectuează de către intermediari la data încheierii tranzacţiei de vânzare şi reprezintă diferenţa pozitivă sau negativă dintre preţul de vânzare şi preţul de cumpărare. Aceştia vor evidenţia separat, în momentul încheierii tranzacţiei de vânzare, câştigul sau pierderea, în funcţie de perioada de deţinere a valorilor mobiliare.
Intermediarii au obligaţia de a păstra pentru fiecare tranzacţie de cumpărare următoarele date: momentul tranzacţiei, numărul de acţiuni, preţul de cumpărare, costurile aferente suportate de către client care nu au fost cuprinse în preţ. Pentru instrumente financiare derivate, determinarea câştigului din tranzacţionarea se efectuează la data scadenţei.
Tot societăţile de brokeraj au obligaţia calculării, reţinerii şi virării impozitului aplicat asupra câştigului pentru fiecare tranzacţie de vânzare. Acest impozit de 1% reprezintă o plată anticipată în contul impozitului anual datorat.
Persoana fizică va avea obligaţia ca, pe baza documentelor justificative emise de către intermediar, să declare la Fisc câştigurile din transferul dreptului de proprietate asupra titlurilor de valoare până pe 15 mai.
În funcţie de perioada de deţinere a titlurilor de valoare, mai mult sau mai puţin de 365 zile, impozitul anual datorat se stabileşte prin aplicarea cotelor de 1%, respectiv 16% asupra câştigului net.
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3527 lei, franc la 5.7285 lei

Piețe financiare
