Consiliul Naţional pentru IMM-uri crede că salariul minim va rămâne la 500 de lei
Publicat la 10.03.2008, 07:50:49
Salariul minim pe economie variază în funcţie de ramura de activitate, dar şi de pregătirea profesională a angajaţilor. Salariul minim poate creşte în funcţie de vechime, de nivelul de studii, la care se aplică coeficientul de ierarhizare, în funcţie de nivelul de pregătire cerut de funcţia respectivă.
Doar muncitorii necalificaţi au un salariu minim de 500 de lei, potrivit legislaţiei muncii. Mai mult, sunt în continuare probleme în ceea ce priveşte respectarea legislaţiei la angajarea muncitorilor străini.
Guvernul, patronatele şi sindicatele au stabilit, la sfârşitul anului trecut ca salariul minim pe economie, garantat în plată, pentru anul acesta să fie de 500 de lei indiferent de sectorul de activitate. Iar de la 1 iulie, salariul ar trebui să fie majorat până la 540 de lei, în funcţie de creşterea PIB-ului, atingerea ţintei de inflaţie dar şi creşterii productivităţii muncii. Consiliul Naţional pentru Inteprinderi Private Mici şi Mijlocii este de părere că economia nu evoluează atât de bine pe cât se aşteaptă autorităţile pentru a se putea ajunge la începutul lui iulie la pragul de 540 de lei.
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3527 lei, franc la 5.7285 lei

Piețe financiare
