Angajaţii cu salarii foarte mari ar putea fi tentaţi să se întoarcă la formula de plată pe contract de muncă, după plafonarea bazei de calcul a CAS la 5 salarii medii pe economie, scrie România liberă. Însă variantele PFA sau Microîntreprindere rămân în continuare mai avantajoase.
O persoană va plăti de acum încolo, cu titlul de CAS, cel mult 1.061 de lei, adică 10,5% din cele 5 salarii medii de 2.022 de lei, indiferent de salariul său. In cazul angajatorilor care plătesc 20,8% din salariul brut acordat angajatului, lucrurile se schimbă. Plafonarea nu va funcţiona individual, adică pe fiecare salariu acordat în parte, ci pe fondul de salarii. Legea spune că baza lunară de calcul nu poate depăşi produsul
dintre numărul mediu al asiguraţilor din unitatea respectivă şi valoarea a cinci câştiguri salariale medii brute. Citeşte mai mult pe România liberă
Cum scapă salariile mari de impozite
Publicat la 04.02.2011, 06:45:00
Acest articol nu reprezintă consultanță financiară.
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite

Piețe financiare
Aurul sfidează dobânzile: de ce băncile centrale continuă să cumpere metalul prețios
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3306 lei, franc la 5.7358 lei

Piețe financiare
BREAKING. Bursa de la București explodează luni: BET urcă peste 4%, iar Cris-Tim câștigă aproape 15%
Piețe financiare
Curs BNR valabil 6 octombrie 2026: Euro scade la 5.3306 lei. Leul se apreciază

Piețe financiare
