Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare a decis ca actionarii pot delista o companie doar daca in ultimele 12 luni anterioare convocatorului AGA, au fost efectuate cel mult 50 de tranzactii cu cel mult 1% din capitalul social al companiei, exclusiv intre persoane implicate. “Propunerea obligatorie de delistare atunci cand actionarul detine 95% din companie ramane in vigoare, insa acum actionarii majoritari pot propune delistarea atunci cand compania nu intruneste criteriile de lichiditate”, a declarat Gabriela Anghelache (foto), presedintele CNVM. Pentru a hotari retragerea de la tranzactionare, societatile vor include in convocatorul Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor, ca punct distinct pe ordinea de zi, prezentarea raportului intocmit de un evaluator independent cu privire la pretul pe actiune, care urmeaza a fi achitat in cazul retragerii actionarilor din cadrul emitentului, potrivit proiectului de regulament. Emitentul achita actionarilor care solicita retragerea contravaloarea actiunilor in termen de cel mult 15 zile lucratoare de la primirea cererii. (R.A.)
Delistari pe nelichide
Publicat la 02.03.2008, 22:00:00
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3527 lei, franc la 5.7285 lei

Piețe financiare
