Guvernul aprobă salariul minim diferențiat în funcție de studii și vechime
Publicat la 09.11.2018, 11:33:02
Guvernul a adoptat Ordonanța de urgență prin care modifică Codul Muncii și introduce definiția de salariu minim diferențiat. OUG nu conține sume. După publicarea OUG în Monitorul Oficial, în baza acestei ordonanțe se va da o Hotărâre de guvern în care să fie menționate sumele.
„Guvernul a aprobat o ordonanță de urgență care modifică o serie de acte normative, printre care Codul Muncii - Legea nr. 53/2003, și Legea nr. 279/2005 privind ucenicia la locul de muncă. Modificările aduse Codului Muncii vizează crearea cadrului legal pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe țară garantat în plată prin raportare la criteriile referitoare la nivelul studiilor și al vechimii în muncă. Prin hotărâre de Guvern se va putea stabili nivelul salariului minim diferențiat pentru anumite categorii de salariați: pentru salariații care sunt încadrați pe studii superioare, precum și pentru cei care au o vechime în muncă peste un anumit nivel”, se precizează într-un comunicat de presă al Ministerului Muncii.
În acest moment, salariul minim brut este de 1.900 de lei, ceea ce înseamnă 1.160 lei net. Din salariul brut, statul reține 25% contribuții sociale, 10% contribuții de sănătate, iar ce rămâne este taxat cu 10% drept impozit pe venit.
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3470 lei, franc la 5.7304 lei

Piețe financiare
Bursa încetinește după startul spectaculos al săptămânii. BET scade marginal, iar lichiditatea rămâne redusă
Piețe financiare
Curs BNR valabil 9 octombrie 2026: 1 euro = 5.3470 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3501 lei, franc la 5.7355 lei

Piețe financiare
