Potrivit unor surse guvernamentale, citate în presa de astăzi, noua variantă a ordonanţei prevede că "obligaţia declarării, calculării, reţinerii şi plăţii contribuţiilor individuale de asigurări sociale şi de asigurări pentru şomaj revine plătitorului de venit". Astfel, firmele vor avea obligaţia de a depune lunar, până la data de 25 a lunii următoare celei în care s-au plătit veniturile de natură profesională, câte o declaraţie privind evidenţa nominală a persoanelor care realizează venituri de natură profesională, altele decât cele salariale.
Conform documentului, contribuţiile sociale datorate de angajaţii liber-profesionişti nu vor fi majorate. Acestea vor rămâne la nivelul de 16,5% din venitul net, respectiv 10,5% pentru sistemul de pensii de stat, 5,5% pentru Sănătate şi 0,5% pentru fondul de Şomaj.
Guvernul va modifica astăzi ordonanţa 58 privind Codul Fiscal. Vezi cum (VIDEO)
Publicat la 08.09.2010, 05:22:35
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3527 lei, franc la 5.7285 lei

Piețe financiare
Bursa își revine după o zi agitată. BET încheie ședința pe plus, iar euro atinge un nou record
Piețe financiare
Curs BNR valabil 7 octombrie 2026: Leul slăbește puternic. 1 euro costă acum 5.3527 lei

Piețe financiare
Aurul sfidează dobânzile: de ce băncile centrale continuă să cumpere metalul prețios
Piețe financiare
