Pentru proprietăţile deţinute de mai puţin de 3 ani impozitul este de 3%, adică de maxim 6.000 de lei, dacă valoarea tranzacţiei nu depăşeşte 200.000 RON. Ce trece de aceasta sumă se impozitează cu 2%.
Asta înseamnă că, dacă avem o proprietate ce costă 400.000 de lei, impozitul se calculează astfel: 3% pentru 200 de mii din sumă, adică 6.000 lei, plus 2% din diferenţa de 200.000 de lei, adică 4.000 lei. Asta înseamnă, că pentru proprietatea noastră de 300.000 de lei vom plăti un impozit total de 10.000 de lei.
Pentru proprietăţile deţinute mai mult de 3 ani calculul impozitului pe tranzacţie este mult mai simplu. Dacă valoarea proprietăţii nu trece de 200.000 lei, taxa aferentă este de 2%, adică 4.000 de lei. Pentru ce trece de această sumă se mai percepe 1% pentru diferenţă. Revenind la exemplu imobilului de 400.000 de lei, rezultă că impozitul pe tranzacţie este de 8.000 de lei, 4.000 din suma de bază, cea de 200.000, şi 4.000, din diferenţă.
Impozite mai mici pentru proprietăţile vândute după 3 ani de la achiziţie
Publicat la 19.06.2008, 15:39:36
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3501 lei, franc la 5.7355 lei

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
