Noile reguli vor fi introduse în primăvara acestui an, printr-un proiect de modificare a Codului de procedură fiscală.
Documentul va introduce posibilitatea comunicării avizului de inspecţie fiscală odată cu prezentarea organului de inspecţie la domiciliul fiscal al contribuabilului, atunci când se apreciază că scopul inspecţiei poate fi periclitat. Inspecţia fiscală va putea fi suspendată şi la solicitarea contribuabilului, nu numai la iniţiativa organului fiscal, cum este stabilit în prezent, dar numai pentru motive bine justificate.
Actul normativ va permite reglarea pe cale amiabilă a eventualelor neconcordanţe existente în fişele de evidenţă după primirea somaţiei.
Vor fi eliminate prevederile care condiţionează suspendarea de către instanţă a executării actului administrativ fiscal de depunerea unei cauţiuni de până la 20% din cuantumul sumei contestate sau de până la 2.000 lei în cazul cererilor al căror obiect nu este evaluabil în bani, iar contestatorul va avea dreptul să se adreseze instanţei de contencios administrativ chiar dacă procedura administrativă prealabilă nu a fost finalizată, în cazurile în care contestaţia nu a fost soluţionată în termen de 12 luni de la data depunerii la organul fiscal.
Inspecţia fiscală va putea fi declanşată şi fără preaviz
Publicat la 01.02.2011, 12:05:57
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3501 lei, franc la 5.7355 lei

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
