Proiectul privind noua formă a taxei auto, trimis de autorităţile române, la Bruxelles, la începutul lunii martie, nu a suferit modificări "substanţiale" în urma negocierilor cu oficialii CE, care consideră că, în noua sa formă, taxa este în acord cu normele comunitare.
Potrivit formei asupra căreia s-a convenit cu CE, pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 vor fi luate în calcul emisiile de oxid de azot şi alte noxe, iar în cazul maşinilor Euro 3 şi Euro 4 - emisiile de CO2 înscrise în cartea tehnică. În ceea ce priveşte maşinile Euro 3 care nu au trecute în cartea tehnică emisiile de CO2, s-a stabilit că proprietarii pot opta pentru două variante: fie vor face o evaluare a emisiilor de CO2 la Registrul Auto Român (RAR), pe cheltuiala proprie, fie vor accepta taxarea în funcţie de celelalte emisii de poluanţi.
Actul normativ privind taxa de primă înmatriculare, proiect legislativ aflat la a treia revizuire, va fi discutat, în primă lectură, în şedinţa de luni a Executivului, potrivit unor surse guvernamentale.
Emisiile de dioxid de carbon sunt primul criteriu după care se va aplica taxa de primă înmatriculare. Potrivit ministrului de Finanţe, Varujan Vosganian, al doilea criteriu care se va aplica la calculul taxei vizează deprecierea maşinii. "De la an la an, deprecierea trebuie să fie de cel puţin 5%. Dacă ai o maşină euro 4, taxa la maşina de şase ani vechime trebuie să fie cu cel puţin 30% mai mică decât la una nouă", a explicat ministrul.
Taxa de primă înmatriculare a devenit, în 2007, obiectul unei proceduri de încălcare a Tratatului de aderare. Între timp, autorităţile române au avut mai multe runde de negocieri cu reprezentanţii Comisiei Europene, pe diverse proiecte privind calcularea taxei auto.
Ultima revizuire a taxei de primă înmatriculare, cea de-a treia, a fost făcută după ce Camera Deputaţilor a adoptat, la mijlocul lunii februarie, moţiunea simplă a PD-L - "Anulaţi taxa de primă înmatriculare!", cu 158 de voturi pentru. Ulterior, atât premierul Tăriceanu cât şi ministrul Finanţelor, Varujan Vosganian, au declarat că Executivul va lua în calcul prevederile moţiunii, care a şi fost aprobată de Executiv.
Sursa: NewsIn
Maşinile Euro 3, fără emisii de CO2 trecute în cartea tehnică, evaluate pe cheltuiala proprietarului
Publicat la 27.03.2008, 17:40:42
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3501 lei, franc la 5.7355 lei

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
