"De la 1 ianuarie 2011 conform noii legi creşterile vor fi de 15 % faţă de salariul de bază din luna octombrie 2010, pentru toată lumea. Atâta timp cât s-a făcut o reducere egală de 25% de sus până jos acelaşi procent trebuie recuperat în egală măsură de toţi cei care au avut de suferit de pe urma reducerii salariului. E prevăzut acest procent în legea salarizării. Creşterea strict matematic e de 15%. Influenţa pe care această cifră o are asupra salariului în 2011 e aceeaşi pe care v-a spus-o şi domnul Mocanu adică 1, 4%pentru că în acest caz putem lua în considerare că nu se acordă al 13-lea salariu, prima de vacanţă şi inflaţia", a declarat Ioan Botiş, ministrul Muncii.
Ministrul confirmă calculele secretarului de stat în ministerul Muncii, Valentin Mocanu care preciza că din cei 15% se scade 6,% cât e al 13-lea salariu, primele care reprezintă 2% şi inflaţia de 5,4%.
"Aproximativ 6,2-6,3% cam atât e al 13-lea salariu, iar prima e 2%. Ministerul Muncii au avut ca sarcină să găsească algoritmul, aritmetica prin care cifra de 39 de miliarde să se acorde celor 1.290.000 de salariaţi. Lucrurile sunt foarte clar. N-am ascuns acest lucru. Sunt în lege. Le puteţi citi. Nu sunt ascunse undeva", a declarat Valentin Mocanu.
Ministrul Muncii recunoaşte: veniturile bugetariilor cresc cu doar 1,4% în 2011
Publicat la 25.11.2010, 21:54:00
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3501 lei, franc la 5.7355 lei

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
