Modificare majoră în Codul Fiscal
Publicat la 18.11.2016, 11:49:27
În prezent, Codul fiscal nu prevede că remunerația brută primită pentru activitatea prestată de zilieri este cuprinsă în categoria veniturilor exceptate de la plata contribuțiilor sociale obligatorii. În schimb, legea 52/2011 care reglementează activitatea acestora stabilește că remunerația este impozitată cu 16%, fără nicio trimitere la contribuții, scrie profit.ro.
Proiectul de modificare a Codului fiscal scutește aceste venituri de la plata contribuțiilor sociale obligatorii. Contribuțiile obligatorii individuale sunt contribuția de asigurări sociale (10,5%), de sănătate (5,5%) și de șomaj (0,5%).
Zilierii pot presta munci necalificate în mai multe domenii: agricultură, vânătoare, silvicultură, pescuit, colectarea, tratarea și eliminarea deșeurilor, comerț cu ridicata a animalelor vii și produselor agricole, săpături arheologice, organizări de târguri și expoziții, publicitate, spectacole, activități în sere, spații verzi, grădini zoologice și parcuri, hoteluri și facilități de cazare (tabere), activități ale bazelor și cluburilor sportive.
Fiind considerată ocazională, munca prestată de un zilier nu poate depăși 90 de zile într-un an pentru același beneficiar (angajator).
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3501 lei, franc la 5.7355 lei

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
