Persoanele fizice vor plăti cel puțin dublu pentru clădiri nerezidențiale
Publicat la 26.10.2015, 05:55:51
Până pe 7 noiembrie, consiliile locale trebuie să aprobe cotele de impozit pe clădiri, în conformitate cu noul Cod fiscal. Acesta stabilește un nou sistem de taxare în funcție de destinația clădirii, în loc de statutul proprietarului.
Astfel, primăriile pot decide o cotă între 0,08% - 0,2% pentru clădirile rezidențiale și o cotă între 0,2 - 1,3% pentru clădiri nerezidenţiale. Avantajate vor fi, în primul rând, firmele, prin efectul micșorării limitelor maxime de impozit din noul Cod fiscal. În prezent, cotele pentru persoane juridice sunt între 0,25% și 1,5%, iar pentru persoane fizice cota este de 0,1%. Astfel că, firmele care au clădiri de locuit vor plăti cel mult 0,2%, iar cele care au clădiri nerezidențiale aflate pe raza unor localități care au impus cota maximă de 1,5%, vor achita oricum mai puțin, prin micșorarea acestei limite la 1,3%, în 2016.
mai multe, pe CAPITAL
Acest articol nu reprezintă consultanță financiară.
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite

Piețe financiare
Bursa își revine după o zi agitată. BET încheie ședința pe plus, iar euro atinge un nou record
Piețe financiare
Curs BNR valabil 7 octombrie 2026: Leul slăbește puternic. 1 euro costă acum 5.3527 lei

Piețe financiare
Aurul sfidează dobânzile: de ce băncile centrale continuă să cumpere metalul prețios
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3306 lei, franc la 5.7358 lei

Piețe financiare
