"Noi am elaborat normele metodologice care vor lămuri mult mai bine acest impozit minim (impozitul fofetar n.r.). Luni vom avea comisia de dialog social în care vor fi prezentate şi acolo lucrurile se vor lămuri", a declarat ministrul de Finanţe la televiziunea publică.
De la 1 mai 2009, firmele care au o cifră de afaceri cuprinsă între 0 şi 52.000 lei (circa 12.000 euro) vor plăti un impozit minim în acest an de 1.467 lei (341 euro), sau 183,3 lei lunar, urmând ca în 2010 impozitul minim datorat statului să fie de 2.200 lei (puţin peste 500 euro).
Firmele care au o cifră de afaceri anuală cuprinsă între 52.001 şi 215.000 lei (50.000 euro) vor plăti la buget un impozit minim în acest an de 2.867 lei şi de 4.300 lei (1.000 euro) în 2010, iar societăţile care vor încheia anul cu o cifră de afaceri cuprinsă între 215.001 şi 430.000 lei (100.000 euro) vor achita 4.333 lei în acest an şi câte 6.500 lei începând de anul viitor.
"Mi-e greu să cred că pot exista în România 109.000 de firme, dintre care 78.000 de peste trei ani sunt numai în pierdere şi au cifra medie de afaceri lunară de 200 de euro", a spus ministrul Finanţelor Publice.


