Citeşte cum se calculează grila taxei auto pentru 2010
Excepţia prin care maşinile noi sau rulate de mic litraj erau scutite de la plata taxei de poluare a luat sfârşit. 15 februarie este data de la care această taxă va fi plătită de oricine va înmatricula pentru prima dată în România un autoturism nou sau second-hand, care îndeplineşte standardele de poluare Euro 4 şi care are o cilindree de până la 2.000 de centimetri cubi.
Această exceptare a fost aprobată iniţial printr-o ordonanţă de urgenţă dată de Guvernul Tăriceanu şi care a intrat în vigoare pe 15 decembrie 2008. Tot la acea dată, taxa auto pentru maşinile second-hand a fost triplată.
Ulterior, pe 19 februarie, Guvernul Boc a decis reducerea cu 33% a taxei pentru autovehiculele de ocazie care sunt importate şi înmatriculate pentru prima dată în România şi a menţinut exceptarea de la plată pentru toate maşinile Euro 4 de până la 2 litri. Potrivit ambelor ordonanţe, această excepţie trebuia menţinută până pe 31 decembrie 2009.
Pe 28 decembrie, Guvernul Boc 4 a emis o altă ordonanţă de urgenţă care extindea acel termen limită până pe data de 15 februarie. Executivul a justificat această decizie prin faptul că au existat persoane care au cumpărat maşini noi sau rulate, Euro 4, de până la 2 litri, dar care nu au avut timp suficient pentru a le înmatricula.
Taxa auto pentru euro 4 intră de azi în vigoare (VIDEO)
Publicat la 15.02.2010, 06:41:25
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3527 lei, franc la 5.7285 lei

Piețe financiare
Bursa își revine după o zi agitată. BET încheie ședința pe plus, iar euro atinge un nou record
Piețe financiare
Curs BNR valabil 7 octombrie 2026: Leul slăbește puternic. 1 euro costă acum 5.3527 lei

Piețe financiare
Aurul sfidează dobânzile: de ce băncile centrale continuă să cumpere metalul prețios
Piețe financiare
