"Măsura privind aplicarea taxării inverse pentru livrările de bunuri în interiorul ţării din categoriile: cereale, plante tehnice, legume, fructe, carne, zahăr, făină, pâine şi produse de panificatie între persoanele înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, prevăzută la art. I pct. 3 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2010 privind unele măsuri de combatere a evaziunii fiscale, se aplică începând cu a 10-a zi următoare comunicării de către Consiliul Uniunii Europene a aprobării derogării pentru aplicarea acestor prevederi şi numai pentru bunurile din categoriile pentru care s-a obţinut derogarea", se arată într-un comunicat al Ministerului Finanţelor Publice (MFP).
MFP va publica pe site-ul oficial www.mfinante.ro data comunicării de către Consiliul Uniunii Europene a aprobării derogării.
Aplicarea taxării inverse este o măsură de simplificare a plăţii taxei, astfel încât persoana obligată la plata taxei este beneficiarul în locul furnizorului. Acest mecanism are ca scop colectarea optimă a creanţelor şi un control mai riguros din partea autorităţilor fiscale, se menţionează în comunicat.
Potrivit ordonanţei de urgenţă a Guvernului privind unele măsuri de combatere a evaziunii fiscale procedura taxării inverse urmează a fi aplicată temporar numai până la data de 31 decembrie 2011.
Taxarea inversă la pâine, fructe şi carne se aplică la 10 zile de la aprobarea derogării de către UE
Publicat la 06.07.2010, 09:25:50
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3501 lei, franc la 5.7355 lei

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
