Taxarea inversă: Zeci de firme sunt bune de plată în 2008
Publicat la 19.03.2008, 10:03:15
Socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din târg! Mulţi români au preferat anul trecut să-şi cumpere locuinţe sau terenuri prin firmă ca să scape de plata TVA-ului. Cei care au plătit întreaga sumă sau care au intrat în posesia titlului de proprietate în 2007 au reuşit! Legile fiscale din acea perioadă permiteau achiziţionarea de construcţii noi sau de terenuri construibile fără plata impozitului, prin taxare inversă.
De anul acesta, situaţia se schimbă! În normele de aplicare a Codului Fiscal se arată că, în cazul vănzărilor pentru care au fost încasate, anul trecut, avansuri sau au fost emise facturi pentru valoarea lor parţială, se aplică TVA numai pentru diferenţa de sumă. Impozitul se plăteşte şi pentru ratele rămase neachitate pentru clădirile, terenurile cumpărate între anii 2005-2007.
Sunt însă şi veşti bune! Dacă transferul titlului de proprietate a fost realizat în 2007, firmele nu mai plătesc TVA chiar dacă nu au factură sau dacă plata nu a fost făcută. Scutiţi de plata impozitului sunt şi cei care nu au titlul de proprietate, dar care au achitat integral facturile anul trecut sau cei care mai au încă rate de plată, dar care deţin factură pentru valoarea integrală a tranzacţiei la momentul încheierii contractului.
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3501 lei, franc la 5.7355 lei

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
