Tot ce trebuie să știți despre taxele locale în 2016
Publicat la 27.01.2016, 04:09:12
Ne-am propus să răspundem celor mai spinoase probleme, dar va trebui să rețineți că opțiunea de a declara clădirea ca rezidențială, pentru a evita taxa locală majorată, va induce alte riscuri legate de activitate, atât în cazul PFA, cât și al firmelor.
Ce înseamnă clădire mixtă, ce trebuie declarat, când și cât e taxa?
Conform Codului fiscal, clădirea mixtă este cea care are dublu scop: rezidențial și nerezidențial. Prin urmare, apare întrebarea: cum se stabilește impozitul? Tot Codul fiscal arată că acolo unde suprafețele destinate celor două scopuri pot fi delimitate, impozitul se calculează pentru fiecare în parte dacă sediul nu este declarat fără activitate. Dacă sediul este declarat fără activitate, atunci impozitul se calculează ca pentru clădiri rezidentiale. În schimb, dacă suprafețele nu sunt evidențiate distinct (în contractul de închiriere, de comodat ori alt contract prin care imobilul este pus la dispoziție, în documentația cadastrală ori în autorizația de construcție), atunci impozitul se stabilește ca pentru:
Clădiri rezidentiale (între 0,08% și 0,2%, în functie de decizia consiliului local) dacă există un sediu social înregistrat, dar nu se desfășoară activitate economică la sediu sau se desfășoară activitate însă utilitățile nu cad în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică;
mai multe, pe capital.ro
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite

Piețe financiare
Bursa încetinește după startul spectaculos al săptămânii. BET scade marginal, iar lichiditatea rămâne redusă
Piețe financiare
Curs BNR valabil 9 octombrie 2026: 1 euro = 5.3470 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3501 lei, franc la 5.7355 lei

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
