Potrivit proiectului ANAF, orice persoană fizică al cărei venit anual brut depăşeşte 35.000 de euro ce provine din venituri comerciale, profesii libere sau drepturi de proprietate intelectuală, va fi înregistrată ca plătitoare de TVA, un regim specific societăţilor.
Prevederea ANAF îi vizează pe cei care depun la administraţia fiscală Declaraţia 200 de venit pentru persoane fizice şi Declaraţia 204 de venit pentru asocierile fără personalitate juridică.
În acelaşi act sunt vizate şi persoanele juridice care încă nu sunt înregistrate cu venituri în scopuri de TVA. Verificarea depăşirii pragului de 35.000 de euro se va face pe baza Declaraţiilor fiscale, dar proiectul prevede că acestă înregistrare să se poată face şi în urma unei inspecţii fiscale.
Proiectul ANAF prevede că Fiscul trebuie să înştiinţeze persoanele care vor fi trecute în noul regim de impozitare.
TVA va fi înregistrat şi din drepturile de autor
Publicat la 07.03.2008, 06:45:04
Acest articol nu reprezintă consultanță financiară.
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite

Piețe financiare
Bursa își revine după o zi agitată. BET încheie ședința pe plus, iar euro atinge un nou record
Piețe financiare
Curs BNR valabil 7 octombrie 2026: Leul slăbește puternic. 1 euro costă acum 5.3527 lei

Piețe financiare
Aurul sfidează dobânzile: de ce băncile centrale continuă să cumpere metalul prețios
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3306 lei, franc la 5.7358 lei

Piețe financiare
