Vosganian: Taxa auto se reduce cu 5% pentru fiecare an de vechime al maşinii
Publicat la 13.03.2008, 13:05:09
Noua formă a grilei de calcul a taxei trimisă la Bruxelles ia în calcul poluarea la autovehiculele non-euro până la cele cu euro 2, iar la maşinile cu euro 3 şi euro 4 se ţine cont atât de poluare, cât şi de emisiile de dioxid de carbon.
Acesta este primul mare criteriu după care se calculează taxa, a precizat ministrul Economiei şi Finanţelor. Pentru fiecare tip de maşină, intervine apoi un al doilea criteriu, cuprins în Tratatul de aderare, articolul 90, unde se menţionează că "la acelaşi tip de maşină, maşina nouă trebuie să aibă o taxă mai mare decât cea veche, deoarece cea veche are o valoare de piaţă mai mică", a arătat Vosganian.
Ministrul a explicat că, potrivit celui de-al doilea criteriu care se va aplica la calculul taxei şi care vizează deprecierea maşinii, "de la an la an, aceasta trebuie să fie de cel puţin 5%.
Vosganian a mai spus că speră ca, până săptămâna viitoare, oficialii europeni să dea un răspuns cu privire la noua formă de calcul a taxei auto şi tot de săptămâna viitoare să înceapă dezbaterile publice cu privire la proiect.
Newsletter zilnic money.ro
BET, curs valutar, știrea zilei — în 2 minute, înainte de 7:00.
Articole înrudite
Piețe financiare
Cursul BNR valabil azi: euro la 5.3501 lei, franc la 5.7355 lei

Piețe financiare
Ușoară corecție pe bursă după începutul excelent de săptămână

Piețe financiare
Investitorii români reduc expunerea pe giganții tehnologici. Pariul pe AI, înlocuit cu energie, cipuri și infrastructură
Piețe financiare
Curs BNR valabil 8 octombrie 2026: 1 euro = 5.3501 lei. Leul câștigă ușor teren
Piețe financiare
