SUA au intrat într-o nouă recesiune

Burt Flickinger, directorul Strategic Resource Group, companie de consultanţă în retail, spune că SUA au intrat în cele 500 de zile de recesiune în ceea ce priveşte sectorul de retail. De asemenea, acesta mai spune că înainte de sfârşitul acestei crize, SUA se vor confrunta cu scăderi ale vânzărilor, cu mai multe magazine închise şi mulţi retaileri care se vor alătura companiei Borders, al doilea cel mai mare retailer de cărţi, care a primit recent acordul de a intra în faliment, informează cnbc.com.

 

În plus, rata şomajului a ajuns în luna iunie la 9,2%, faţă de 9,1% în mai şi din ce în ce mai mulţi oameni vor îngroşa rândurile celor fără un loc de muncă, pe măsură ce statul şi administraţiile locale vor continua politica de reducere a bugetelor.

 

Un alt raport, realizat de Conference Board, arată că deşi atitudinea consumatorilor s-a înviorat, au rămas temerile în ceea ce priveşte locul de muncă. Astfel, aceste temeri pot duce la reducerea cheltuielilor, având în vedere numărul considerabil de mare al gospodăriilor care trăiesc de la un salariu la altul.

 

În plus, consultantul mai arată că şomerii cu vechime vor înceta să mai primească beneficiile acordate de stat, iar odată ce aceste cecuri nu vor mai fi încasate, oamenii vor avea şi mai puţini bani de cheltuit. Moody’s Analytics a prezentat un raport potrivit căruia, la fiecare zece dolari încasaţi de americani anul trecut, doi dolari veneau de la stat sub formă de beneficii, ajutor de şomaj, asigurări medicale sau de handicap. Iar odată ce acestea nu se vor mai acorda, 37 de miliarde de dolari vor zbura din portofelele americanilor.

 

La toate aceste trenduri se mai adaugă şi creşterea inflaţiei în cazul alimentelor şi a articolelor de îmbrăcăminte, dar şi creşterea preţului la benzină.

 

La începutul acestui an, consumatorii începuseră să cheltuiască ceva mai mult, pe măsură ce căpătau încredere că economia îşi va reveni, dar acum aceştia şi-au schimbat atitudinea.

 

Flickinger se aşteaptă ca până la sfârşitul acestui an cheltuielile americanilor să urmeze trendul de sădere, iar în 2012, declinul va fi şi mai dramatic. O uşoară revenire este preconizată pentru 2013 sau 2014.

 

De asemenea, consumatorii americani s-au deşteptat şi nu mai cheltuie găleţi de bani la primul magazin. Aceştia au început să folosească în mod agresiv cupoanele de reduceri şi îşi fac cumpărăturile acolo unde pot obţine cel mai bun preţ. Flickinger mai spune că se aşteaptă ca din ce în ce mai mulţi americani să îşi întoarcă faţa de la Wall-Mart şi să-şi direcţioneze dolarii spre retailerul Target.

 

Estimările analistului Flickinger au la bază conversaţiile cu retailerii şi spune că această încetinire a retailului a început după ziua naţională a SUA. Acesta nu este la prima predicţie a unei recesiuni în retailul american: în decembrie 2007 a prezis 700 de zile de recesiune în retail, care mai târziu a fost revizuită la 1.000 de zile.

Sursa foto: Reuters

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed