Super Bowl LVIII. Cucerirea Paradisului

0

Americanii se pregătesc să trăiască una dintre cele mai fericite zile din an. Super Bowl LVIII, în Las Vegas, Nevada. Momentul epic va fi oferit de încleștarea dintre Kansas City Chiefs și San Francisco 49-ers. Reperele financiare, mereu ascendente, sunt amețitoare. Miza acestei ediții este însă fără precedent. NFL vizează expansiunea la nivel global. Iar soluția a venit odată cu o surpriză de proporții.


Pe scurt, NFL se pregătește să absoarbă “Efectul Tylor Swift”. Așteptata întâlnire dintre Travis Kelce, centrul lui Kansas City Chiefs, și logodnica sa, Taylor Swift, multiplă laureată Grammy, este în mintea tuturor. Cum nu se poate mai potrivit înainte de Valentine`s Day. Pe Allegiant Stadium din Sin City, Super Bowl-ul va atrage toată America, însă Taylor Swift va aduce cu ea restul lumii.

Efectul Tylor Swift
Mai ales pe social media. Ceea ce înseamnă enorm pentru noua strategie a NFL. Travis Kelce are în prezent cea mai mare creștere a numărului de urmăritori pe platformele sociale. Aproape 5,5 milioane în 2023, potrivit sponsorunited.com. În același timp, vânzările tricoului lui Travis au crescut cu 400% într-o singură zi. S-a întâmplat pe 24 septembrie, când Tylor Swift a fost la primul meci susținut de Kansas City Chiefs, conform businessinsider.com.

Și nu, Taylor nu va cânta în pauza meciului. Chiar dacă va face o cursă contratimp de la Tokyo până în Las Vegas, pentru a fi cu Travis. Pe scenă va urca Usher. “My Boo” va fi precedat de legenda muzicii country, Reba McEntire. Ea va interpreta în deschidere imnul Statelor Unite și va fi urmată de Post Malone, cu „America the Beautiful”. În pofida așteptărilor, ei nu vor fi plătiți pentru a fi pe scena “Big Game”, scriu cei de la en.as.com. Însă vor avea mult de câștigat. După prestațiile din 2020, contul de Spotify al Shakirei a urcat cu 230%, iar cel lui Jennifer Lopez, cu 335%.

2,5 milioane pentru o lojă
Probabil că nu mai puțin de 115 milioane de telespectatori vor fi cu ochii pe Super Bowl LVIII. Atât a punctat televiziunea Fox la ediția de anul trecut, precizează si.com. Asta înseamnă că, la 7 milioane de dolari cât este prețul unui spot publicitar de 30 de secunde, televiziunea CBS va încasa 600 de milioane de dolari, potrivit sportspromedia.com.

Prețul mediu al unui bilet vândut pe cel puțin una dintre piețele secundare este dublu față de anul trecut. Aproape 10.000 de dolari, susțin cei de la sportsbusinessjournal.com. Lucrurile se complică și mai mult în cazul lojelor de lux. 2,5 milioane, pentru 20 de persoane. Sau 125.000 de dolari fiecare, precizează en.as.com.

Pare cosmic, însă e normal. Super Bowl-ul este vârful anual al celei mai puternice ligi din lume. Valoarea medie a celor 32 de echipe din NFL este de 5,1 miliarde de dolari, potrivit forbes.com. Cu aproximativ 3 miliarde peste media primelor 30 de cluburi de fotbal din lume, așa cum le știm. Salariul mediu al unui jucător din NFL ajunge la 2,8 milioane de dolari.

Airplanes…
Patrick Mahomes, quarterback-ul lui Kansas City Chiefs, încasează 40,5 milioane pe sezon. De partea cealaltă, Nick Bosa, cel mai bun jucător defensiv al ligii, primește 51 de milioane anual la San Francisco 49-ers. Nici Travis Kelce nu se poate plânge. Contractul său pe patru ani la Kansas City Chiefs, actuala campiona a NFL, valorează peste 57 de milioane de dolari.

Cu 3 milioane mai mult decât cel mai scump avion deținut de Taylor Swift. Cu jetul Dassault 7X ea va zbura probabil spre Las Vegas, imediat după concertul susținut la Tokyo Dome.

Super Bowl LVIII se pregătește să iasă în lume. Este strategia vitală pentru cucerirea unui paradis financiar încă imun la fiorul touchdown-ului. Între hedonism și escapism, pare a fi ruta inversă față de cea parcursă de un alt mare vizionar, în urmă cu mai bine de jumătate de secol.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.