TOP 5 – Motocicletele anului 2012

0

Anul care tocmai se încheie nu este unul dintre cei mai buni pentru motociclismul european, cu scăderi masive pe pieţele din sud. Cu toate acestea, majoritatea producătorilor europeni se laudă cu vânzări în creştere.

 

Aparentul paradox este explicabil prin poziţionarea europenilor în eşalonul superior, afectat într-o mai mică măsură de criză, şi prin creşteri puternice pe pieţele asiatice. Producătorii europeni au continuat trendul ascendent din 2011 când BMW, KTM, Triumph şi Ducati anunţau recorduri de vânzări.

 

Iată motocicletele care au marcat anul 2012 fie prin cifrele înregistrate în statisticile de vânzări, fie prin tendinţele trasate pentru viitor.

 

1. BMW R1200GS

 

Motocileta bavareză domină segmentul all-road de mai bine de şase ani. Motorul bicilindric răcit cu aer şi transmisia finală prin cardan, împreună cu ciclistica robustă au făcut ca R1200GS să devină un standard la vârful clasei all-road.

 

Succesul său atras o concurenţă acerbă, ultimii ani aducând o adevărată invazie modelelor all-road. Cu toate acestea, niciunul nu a reuşit să detroneze motocicleta bavareză, nici chiar în ultimul an de fabricaţie.

 

În 2013 actualul model va ceda ştafeta unui R1200GS nou-nouţ, de la motor la ciclistică şi de la performanţe la design. (vezi mai mute detalii despre noul R1200GS)

 

2. Ducati 1199 Panigale

 

Revoluţionara supersportivă italiană reuşeşte să învingă tendinţele descendente ale pieţei. 1199 Panigale îmbină soluţii tehnice importate din MotoGP, cu un motor de aproape 200 CP, cu o ciclistică extremă, şi o echipare ultra-rafinată.

 

Una dintre cele mai exotice prezenţe de pe stradă, cu un preţ ce porneşte de la 19.200 euro, 1199 Panigale nu este tocmai la îndedmâna motociclistului normal. Cu toate acestea, italienii au vândut în primele 11 luni ale anului, mai mult de 7.500 de unităţi. (vezi aici specificaţiile tehnice ale celei mai exotice sportive)

 

În 2013 Panigale va intra în eşalonul superior al WSBK, ceea ce va atrage cu siguranţă o creştere a vânzărilor.

 

3. Yamaha XP530 T-MAX

 

Noua generaţie a lui T-MAX reafirmă intenţiile japonezilor de a domina segmentul scuterelor premium. Yamaha a venit în 2012 cu un cadru din aluminiu, cu suspensii îmbunătăţite şi cu un motor uşor dopat. La capitolul design T-MAX.

 

Rezultatul s-a văzut în vânzări: cu peste 9.000 de exemplare vândute în Italia şi peste 5.000 în Franţa, T-MAX rămâne lider în ciuda eforturilor depuse de concurenţi.

 

4. Honda NC700X

 

Motocicleta japoneză este o variantă pe două roţi a Duster-ului. Adică o motocicletă cu tehnologie modestă, cu echipare simplistă dar cu o finisare decentă şi cu un preţ mai mult decât abordabil.

 

Deşi în România succesul all-roadului Honda nu este nici pe departe similar cu al lui Duster, în Italia bicilindrul de 700 cmc a reuşit să se plaseze imediat în apropierea imbatabilului BMW R1200GS. Succesul înregistrat de modelul lansat la sfârşitul lui 2011 a determinat compania niponă să lărgească gama bicilindrelor „aproape all-road” cu un model de 500 cmc.

 

5. BMW C600 Sport/C650 GT

 

Cele două scutere reprezintă una dintre armele folosite de bavarezi pentru atragerea de noi clienţi. Echipate cu un bicilindru de 650 cmc, cu o ciclistică robustă şi cu electronică peste nivelul concurenţei, cele două gemene atacă deopotrivă segmentul clienţilor dinamici dominat de T-MAX dar şi pe cel al conservatorilor dominat de Suzuki Burgman sau Honda SW-T.

 

BMW are de compensat experienţa de zeci de ani a japonezilor, dar compensează cu un pachet de performanţe/echipare/preţ atractiv. Chiar dacă nu au depăşit în vânzări liderii pieţei, cele două maxiscutere BMW au reuşit să bată modele cu pretenţii.

BMW va continua să dezvolte gama de scutere şi în viitorul apropiat va lansa o versiune cu propulsie electrică. (citeşete aici despre Concept C Evolution)