Transluncani, drumul din România pe care nimeni nu-l știe dar rivalizează cu Transalpina

0

În comuna Tomești din Timiș a fost inaugurat în 2019 cel mai spectaculos drum din județ, în urma unei investiții de un milion de euro. Transluncani poate concura cu Transalpina sau cu Transfăgărășanul și are o lungime de peste 5 kilometri, fiind săpat în munte.

 Lucrările au fost complexe și s-au desfășurat pe parcursul a trei ani, în condițiile în care aproximativ jumătate din suprafața drumului agricol a fost construită în rocă.

Drumul a fost realizat în cadrul unui proiect european în valoare de aproape un milion de euro. Drumul agricol Oboare are o lungime de 5,4 kilometri. Pe lângă acest segment de drum asfaltat, în cadrul aceluiași proiect, mai avem un segment de drum, Valea Lupului, de 3,5 kilometri, care a fost pietruit. Drumul agricol Oboare deservește aproximativ 600 de hectare de teren agricol, plus pășunile din golul alpin, fânețe și între 2.000 și 2.500 de hectare de păduri.

Localnicii au numit noua șosea Transluncani, iar cei care au ajuns să se plimbe pe acest drum spun că poate concura cu Transalpina sau Transfăgărășanul.

„Pe lângă destinația agricolă, îndeplinește și condițiile de traseu turistic, dar și de alternativă la drumul județean 684, care leagă județul Timiș de județul Caraș-Severin. Lucrările au avut o complexitate ridicată, fiind zonă montană, s-a săpat și în stâncă. Pe un segment de doi kilometri din noul drum era doar o potecă înainte de lucrări, iar pe acea porțiune doar în stâncă s-a săpat. Sâmbătă am văzut foarte multă lume pe drum, am văzut mașini din alte județe. Oamenii au numit acest drum Transluncani pentru că se află în localitatea Luncani, făcând comparație cu Transfăgărășanul sau Transalpina.

Cum ajungi aici?

Trebuie să ajungi în localitatea Luncanii de Jos, iar din Timișoara avem de parcurs 110 km în cam o oră și jumătate accesul cel mai ușor fiind pe autostrada A1 cu ieșire la Margina.

Drumul până la Luncanii de Jos e asfaltat și la prima bifurcație din sat se face dreapta urmând indicatoarele improvizate spre Drum Agricol Oboare.

Apoi urmează o porțiune de 200 – 300 m neasfaltată, dar accesibilă cu orice mașină și după aceea urmează asfaltul proaspăt al Transluncaniului care începe cu niște curbe ac de păr și niște pante serioase.