Transportul de tiruri al CFR Marfă a fost blocat la terminalul din Glogovăţ-Arad

0
Garnitura care transporta cele 19 autotrenuri a ajuns în Terminalul RO-LA de la Glogovăţ-Arad la ora 8.19, dar accesul la locul de descărcare a fost blocat de o altă garnitură, adusă de unul dintre coproprietarii liniilor care deservesc terminalul.

Reprezentanţii CFR Marfă au solicitat şi intervenţia Poliţiei, iar după negocieri care au durat zeci de minute cu cei din conducerea firmei care deţine în coproprietate liniile de tren din terminal şi care a blocat terminalul, accesul garniturii are a transportat autotrenurile de la Bucureşti a fost permis.

Reprezentantul CFR a declarat că posesorul autorizaţiei de exploatare a liniei ferate are obligaţia să asigure accesul nediscriminatoriu pentru vehiculele feroviare uitilizate în cadrul operaţiunilor de manevră sau de transport de către ceilalţi deţinători ai liniei ferate din amonte şi pentru operatorii de manevră/transport feroviar care efectuează prestaţii pentru aceştia, dacă deţine liniei ferată de tranzit.

Firmele care deţin coproprietate liniile de cale ferată din incinta Terminalului RO-LA de la Glogovăţ-Arad sunt Farmachim SRL, ROM OIL SA şi Agri Transport SRL, care este şi administratorul terminalui. Raul Bălănescu, preşedintele Agrirom Grup, care include şi firma Agri Transport SRL, a sesizat Poliţia, cu privire la cele întâmplate miercuri dimineaţa în incinta Terminalului RO-LA. „Este vorba în acest caz de tulburare de posesie“, a declarat Raul Bălănescu.

Operaţiunile de descărcare a celor 19 TIR-uri a început în jurul orei 9.00 şi s-a derulat fără incidente. „S-a încheiat cu succes prima parte a transportului experimental cu tren RO-LA pe traseul Bucureşti – Glogovăţ. CFR Marfă avea în plan un parcurs de 17 ore, dar în final timpul a fost de aproximativ 16 ore şi există posibilitatea ca durata să fie redusă la mai puţin de 15 ore. Compania noastră urmează să stabilească preţul de transport pentru ca activitatea să se poată desfăşura în bune condiţii“, a declarat Dan Ioan Dănuţ, director SNTF CFR Marfă SA, sucursala Timişoara. Dan Ioan Dănuţ a mai precizat că CFR Marfă deţine resurse logistice pentru efectuarea acestor transporturi cu 160 de vagoane pentru transport TIR-uri, 10 vagoane cuşetă şi rampe mobile pentru descărcare.

Garnitura de tren cu destinaţia Arad a plecat, marţi, la ora 16.00 din Gara Progresu, având în compunere 21 vagoane Ro-La, un vagon generator şi un vagon cuşetă, fiind un transport experimental pe relaţia Bucureşti- Roşiori- Craiova – Filiaşi – Târgu Jiu – Simeria – Glogovăţ.

Acest proiect este coordonat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi presupune lansarea pe parcurs românesc a sistemului intermodal de transport Ro-La, asta însemnând că maşinile de mare tonaj vor traversa România fără să mai circule pe şosele.

Tehnologia de transport combinat RO-LA a apărut în ţările UE pentru facilitarea traficului de marfă. Transportul de autotrenuri este aplicat prin politica de stat cu scopul protejării infrastructurii rutiere şi a protecţiei mediului înconjurător. Astfel, transportul RO-LA cunoaşte o dezvoltare deosebită în Austria, Ungaria, Elveţia şi Slovenia, state care au introdus o politică restrictivă în ceea ce priveşte circulaţia autovehiculelor grele pe drumurile publice.

Terminalul RO-LA de la Glogovăţ-Arad a fost inaugurat în anul 2002 şi trebuia să deservească ruta Glogovaţ-Curtici-Budapesta-Gyor-Viena-Wels.